برنامه های پیشگیری از اعتیاد نیازمند تقویت است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان با تاکید بر تقویت برنامه های پیشگیری از اعتیاد، گفت: باید جامعه هدف را در مقابل اعتیاد واکسینه کنیم.

به گزارش کرد پرس، علی محمدپناه در سفر به شهرستان قروه در دومین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان، با اشاره به وظایف هر کدام از کمیته ها و نقش آنها، گفت: بر اساس دستور العمل های موجود و مصوبات شورای هماهنگی استان، حضور تمامی مدیران شهرستانی در جلسات شورای هماهنگی شهرستان اجباری است؛ لذا انتظار می رود تمامی مدیران شخصا در جلسه حضور داشته باشند.

وی افزود: در حوزه مقابله و مبارزه با مواد مخدر ما با قدرت پای کار هستیم و گواه این موضوع این است که در حال حاضر بیش از ۳۰۰ معتاد متجاهر در مرکز ماده ۱۶ استان حضور دارند و اگر ما آنها را جمع آوری نکرده بودیم، شاهد افزایش نارضایتی مردم و سایر جرائم می شد؛ لذا جمع آوری متجاهرین باید در صدر اقدامات شهرستانی باشد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر اظهار کرد: متاسفانه مجازات های مربوط به سوداگران مرگ بازدارنده نیست، لذا ما در حال رایزنی با نمایندگان استان هستیم تا از طریق آنها اصلاحیه های مورد نظر در صحن علنی مجلس مطرح و بررسی و در صورت نبود مغایرت های مختلف اجرایی شود.

محمد پناه ادامه داد: ما باید پیش از هر اقدام و برنامه ای در حوزه فرهنگی و پیشگیری را تقویت کنیم و با اجرای طرح های موفق و با خروجی مثبت جامعه هدف را به اصطلاح واکسینه کنیم.

وی با اشاره به ضربه زدن به بنیان مالی قاچاقچیان، یادآور شد: بر اساس قانون نباید تا سیصد متری مکان آموزی دکه های عرضه سیگار و سایر مواد دخانی باشد و در صورت وجود باید برخورد جدی با آنها انجام شود.

کد خبر 2773776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha