نخست‌وزیر عراق برای سفر به کرکوک شرط دارد

معاون استاندار کرکوک اعلام کرد: تا زمانی که مشکل تشکیل دولت محلی کرکوک برطرف نشود، نخست وزیر عراق به این شهر سفر نخواهد کرد، وی همچنین گفت که کارمندانی که به علت نبود استاندار حقوق خود را دریافت نکرده‌اند امروز حقوق ماه ژوئن را دریافت می‌کنند.

به گزارش کردپرس به نقل از روداو، پیش از این اعلام شده بود محمد شیاع سودانی، نخست وزیر عراق در هفته جاری به کرکوک سفر خواهد کرد اما سپس اعلام شد که این سفر لغو شده است.

علی حمادی، معاون استاندار کرکوک گفت: نخست وزیر عراق هیچ برنامەای برای سفر به کرکوک در این روزها نداشته است.

معاون استاندار کرکوک افزود: تا زمانی که مشکل تشکیل دولت محلی کرکوک برطرف نشود نخست وزیر عراق به کرکوک سفر نخواهد کرد.

وی در مورد مشکل کارمندان دفتر استان کرکوک و شورای استان که به علت نبود استاندار پرداخت حقوق‌هایشان به تعویق افتاده بود اعلام کرد که مشکل آنهاحل شده و امروز پنجشنبه حقوقشان را دریافت می کنند. وی اضافه کرد: تدابیری برای جلوگیری از ایجاد مشکل برای حقوق کارمندان اندیشیده شده اما اختیارات مالی دیگری به کسی داده نشده است.

علی حمادی در خصوص تشکیل دولت محلی استان کرکوک گفت: تنها چند روز تا پایان مهلت قانونی برای رسیدن به راه حل باقی مانده است، اما مشخص نیست که احزاب پیروز به به راه حل می رسند یا نه، باتوجه وضع موجود، بعید است در این چند روز راە حلی پیدا کنند.

به گفته وی، وزیر برق عراق قرار است برای افتتاح یک نیروگاه برق به این استان سفر کند. پیش از این اعلام شده بود که نخست وزیر عراق برای این موضوع به کرکوک سفر می کند.

بر اساس ماده ۷ قانون استان‌های سازمان نیافته، استاندار باید با رای اکثریت مطلق اعضای شورا، ظرف 30 روز در اولین جلسه شورای استانی انتخاب شود، بنابراین دولت محلی باید تا 11ام ماه جاری تشکیل شود.

قانون مشخص نکرده است که اگر استاندار ظرف 30 روز انتخاب نشود، چه اقداماتی انجام خواهد شد، بنابراین انتظار می‌رود در صورتی که احزاب پیروز خودشان به توافق نرسند، این موضوع به دادگاه فدرال کشیده شود.

کد خبر 2773789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha