MSD کشته شدن اهالی حومه دیرالزور را محکوم کرد

سرویس سوریه - MSD ضمن محکوم کردن کشته و زخمی شدن تعدادی از اهالی دیرالزور  در حمله توپخانه‌ای نیروهای تحت حمایت سوریه، از جامعه جهانی خواست که به این حملات پایان دهد.

به گزارش کردپرس، مجلس سوریه دموکراتیک(MSD) با انتشار بیانیه‌ای کشته و زخمی شدن تعدادی از اهالی دیرالزور  در حمله توپخانه‌ای بامداد جمعه نیروهای تحت حمایت دولت مرکزی سوریه را محکوم کرد و از جامعه جهانی خواست که به این حملات پایان دهد.

به نوشته آژانس خبری هاوار، مجلس سوریه دموکراتیک در رابطه با کشته و زخمی شدن شدن تعدادی از اهالی حومه دیرالزور در حمله توپخانه‌ای نیروهای تحت حمایت دولت مرکزی سوریه بیانیه ای صادر کرد.

در بیانیه MSD آمده است: «مجلس سوریه دموکراتیک به شدت نگران رویدادهای اخیر شرق فرات است و این رویدادها به‌ ویژه کشته و زخمی شدن تعداد از اهالی روستاهای دحله و جدیده باقره در شرق دیرالزور را به شدت محکوم می‌کند.»

در ادامه بیانیه MSD آمده است: «این حمله که منجر به کشته شدن ۱۱ تن که بیشتر آنها کودک و زن هستند شد، نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه و قطعنامه‌های مربوط به شورای امنیت است. این حمله نشان‌دهنده اصرار دولت دمشق به جلوگیری از حفاظت از ثبات منطقه است. با این اقدام آنها در مقابل خواست جامعه جهانی ایستاده‌اند.»

MSD در ادامه این اقدام و حمله را به شدت محکوم کرد و دولت دمشق را مسئول عواقب این اقدام دانست. همچنین درباره این حملات که آینده روند سیاسی و امنیت منطقه را تهدید می‌کنند، هشدار داد.»

MSD تصریح کرد که دولت دمشق همواره تلاش می‌کند دیرالزور را کنترل کند و با این حمله مشخص شد که دولت دمشق در سیاست‌های خود قدمی به عقب برنداشته است. همبستگی و مقاومت قبایل در برابر این حملات، اصرار ما را بر حفاظت از خاک سوریه و کرامت مردم آن افزایش می‌دهد.

MSD در پایان  از جامعه بین‌المللی خواست که فورا اقدام کند و مسئولیت‌های قانونی خود را در قبال حفاظت از غیرنظامیان سوری انجام دهد. همچنین دولت دمشق را برای پایان دادن به حملات خود و اجرای تصمیم ۲۲۵۴ تحت فشار قرار داد.

کد خبر 2773857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha