برگزاری نشست ارتش روسیه با مقامات SDF در رابطه با حوادث‌ اخیر دیرالزور

سرویس سوریه - یک هیأت روس به ریاست فرمانده نیروهای ارتش روسیه در سوریه روز جمعه در سفر به قامشلو نشستی درباره رویدادهای اخیر دیرالزور و همچنین محله‌های تحت محاصره SDF در قامشلو و حسکه با مقامات SDF برگزار کرد.

به گزارش کردپرس، فرمانده نیروهای ارتش روسیه در سوریه به همراه افسران ارشد روسی روز جمعه وارد فرودگاه بین‌المللی قامشلو شد تا نشستی درباره رویدادهای اخیر دیرالزور و همچنین محله‌های تحت محاصره SDF در قامشلو و حسکه با مقامات نیروهای سوریه دموکراتیک(SDF) برگزار کند.

به نوشته آژانس خبری نورس‌پرس، هیأت روسی به رهبری فرمانده نیروهای روسی و همراهی سه ژنرال و دو سرهنگ روز جمعه با پرواز به وسیله یک بالگرد روسی از پایگاه هوایی حمیمیم در غرب سوریه وارد فرودگاه قامشلو در کردستان سوریه شدند.

منابع نورس‌پرس اعلام کردند که هدف از برگزاری این نشست توسط مقامات روسی، گفتگو در رابطه با حملات اخیر نیروهای تحت حمایت دولت مرکزی سوریه به روستاهای حومه شرقی دیرالزور که تحت کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک (SDF) هستند، بوده است.

منابع نورس‌پرس خاطرنشان کرد: «هیأتی از SDF و همچنین هیأتی از ارتش سوریه نیز با بالگرد نظامی از دیرالزور وارد محل نشست شدند.»

در پایان نشست، منابع اظهار داشتند که در نشست مقامات نظامی روس و نیروهای SDF, دو مسئله حوادث اخیر دیرالزور و محله‌های تحت کنترل دولت دمشق در قامشلو و حسکه که توسط SDF محاصره شده‌اند را مورد بحث و بررسی قرار دادتد.

منابع مذکور در پایان تاکید کردند که نشست دو طرف بدون نتیجه مثبتی به پایان رسیده است.

لازم به ذکر است که اوایل روز جمعه، حومه شرقی دیرالزور شاهد یک ناآرانی گسترده در پی یک شب خونین بود که منجر به کشته شدن ۱۱ غیرنظامی و زخمی شدن تعدادی دیگر شد

در تاریخ ۷ آگوست نیز، ده‌ها تن از نیروهای تحت حمایت دولت سوریه به روستاها و شهرک‌ها در حومه شرقی دیرالزور که در کنترل SDF است نفوذ کردند و حمله زمینی را علیه مناطقی در کرانه‌های شرقی رود فرات انجام دادند.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (OCHA) نگرانی عمیق خود را نسبت به این وضعیت ابراز کرد و گفت: «در روزهای اخیر حداقل ۲۰ غیرنظامی کشته و ۱۵ تن دیگر نیز زخمی شده‌اند در حالی که بنا بر گزارش ها، ایستگاه‌های آب و سایر تأسیسات غیرنظامی، از جمله یک مرکز تحت حمایت سازمان ملل برای معیشت روستایی در حومه دیرالزور در این حملات آسیب دیده‌اند.»

کد خبر 2773862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha