راه اندازی کمپ ماده ۱۶ تاثیر مثبتی در کاهش سرقت های خرد دارد

استاندار کردستان راه اندازی کمپ ماده ۱۶ را در کاهش سرقت های خرد موثر دانست و گفت: تا ۳ ماه آینده کمپ ماده ۱۶ شهرهای سقز و قروه نیز راه اندازی خواهد شد.

به گزارش کرد پرس، اسماعیل زارعی کوشا در دومین جلسه قرارگاه مقابله با سرقت کردستان در سنندج با بیان اینکه استان از لحاظ فراوانی و وقوع سرقت جزو استان های آخر کشور است که نشان از فرهنگ بالای مردم و تدین آنان دارد، گفت: باید تلاش شود همین میزان سرقت نیز کمتر و به حداقل ممکن برسد.

وی به افزایش وقوع سرقت در برخی شهرستان ها از جمله سروآباد اشاره داشت و بر لزوم بررسی کار کارشناسی و تلاش برای کاهش این آسیب تاکید کرد.

استاندار کردستان راه اندازی کمپ ماده ۱۶ را در کاهش سرقت ها موثر دانست و افزود: تا سه ماه آینده کمپ ماده ۱۶ شهرهای سقز و قروه نیز راه اندازی خواهد شد.

زارعی کوشا به پایین بودن آمار سرقت مسلحانه در استان اشاره و اظهار کرد: مجموعه آگاهی و انتظامی استان با همکاری دستگاه ها، توفیقات خوبی در بحث مقابله با سرقت داشته اند که قابل ستایش است.

برگزاری مرتب جلسات قرارگاه مقابله با سرقت در شهرستان ها و لزوم آموزش به مردم برای پیشگیری از سرقت از منازل، دیگر مطالبی بود که استاندار کردستان به آن اشاره داشت.

کاهش ۷ درصدی وقوع سرقت در کردستان

جانشین فرمانده انتظامی کردستان نیز در این جلسه بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون، از ۱۰ شهرستان استان، ۷ شهرستان از لحاط وقوع سرقت کاهشی و فقط سرواباد، بانه و مریوان افزایشی است.

سردار لطف الله دارابی با بیان اینکه ۵۳ درصد سرقت ها کشف شده است، ادامه داد: در مجموع آمار وقوع سرقت در استان نسبت به سال گذشته ۷ درصد کاهش داشته است.

وی یادآور شد: هفت دهم سرقت های کشور به کردستان اختصاص دارد و از لحاظ فراوانی سرقت، رتبه ۲۸ را در کشور داریم.

وقوع ۴۴۵۷ فقره سرقت

رییس پلیس آگاهی کردستان نیز در این جلسه گفت: از ابتدای امسال تا کنون از ۴ هزار و ۴۵۷ مورد سرقت، ۲ هزار و ۳۷۶ مورد آن کشف شده است.

سرهنگ فرامرز شاکری با بیان اینکه امسال هزار و ۸۷۰ سرقت مهم در استان ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد کمتر است، افزود: در همین مدت هزار و ۱۵۳ سرقت کشف شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال، ۲ درصد کاهش نشان می دهد.

وی آمار سرقت مسلحانه را ۳ مورد اعلام کرد و اظهار کرد: سرقت به عنف نیز ۲۷ فقره بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۳۳ درصد کاهش می دهد.

کد خبر 2773896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha