احتمال وقوع جنگ داخلی  و انفجار اوضاع در اقلیم کردستان بعید به نظر می رسد

غیاث سورچی،  عضو اتحادیه میهنی کردستان درپاسخ به گزارش مجله آمریکایی «فارن پالیسی» مبنی بر احتمال انفجار اوضاع در اقلیم کردستان، گفت: با توجه به اینکه دو حزب کردستانی تاکنون تجربه های تلخی را در دهه نود قرن گذشته،  پشت سر گذاشته اند، احتمال وقوع جنگ داخلی  و انفجار اوضاع در اقلیم کردستان بعید به نظر می رسد.

به گزارش کردپرس، غیاث سورچی،  عضو اتحادیه میهنی کردستان، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی«العهد» عراق  گفت: اگر اوضاع اقتصادی در اقلیم کردستان همچنان به شکل کنونی ادامه یابد، به شهروندان اقلیم، بویژه کارمندان و بازنشستگان که چندین ماه است حقوق را دریافت نکرده اند، آسیب زیادی خواهد رسید.

وی افزود: اقلیم کردستان اکنون با بحران های اقتصادی و مالی شدیدی علاو  بر بحران سیاسی و پراکندگی بین احزاب کردستانی روبرو است، اما با توجه به اینکه دو حزب کردستانی تاکنون تجربه های تلخی را در دهه نود قرن گذشته،  پشت سر گذاشته اند، احتمال وقوع جنگ داخلی  و انفجار اوضاع در اقلیم کردستان بعید به نظر می رسد.

سورچی درخصوص احتمال وقوع اعتراضات در اقلیم کردستان، گفت: تظاهرات حقی است که قانون اساسی آنرا برای همه عراقی ها تضمین کرده است و اتحادیه میهنی کردستان نیز تاکنون با برگزاری هرگونه تظاهراتی از سوی شهروندان در مناطق تحت نفوذ خود مخالفت نکرده است.

وی با اشاره به اینکه  اقلیم کردستان در همه زمینه ها در وضعیت بی ثباتی به سر می برد،اظهار امیدواری کرد که احزاب کردستانی با هم متحد شوند و همه مشکلات خود را حل کنند.

کد خبر 2773938

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha