بیانیه نشست دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان درخصوص تشکیل شورای استانی کرکوک

دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان ضمن اظهار تبریک برای انتخاب یک فرد کُرد به عنوان استاندار کرکوک اعلام کرد به برادران ترکمن خود اطمینان می‌دهیم که مانند اقلیتهای دیگر جایگاه ویژه و شایسته خود را در اداره کرکوک دارند و از همه احزاب و طرفهای درگیر در شورای استانی کرکوک می‌خواهیم که از امروز اختلافات خود را کنار بگذارند و با هم در روند اداره و خدمات رسانی و توسعه کرکوک مشارکت داشته باشند.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری آوینه، بعداز ظهر روز دوشنبه 12/ 8/ 2024 دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان به ریاست بافل طالبانی در دباشان تشکیل جلسه داد.

بر اساس بیانیه این نشست در ابتدا ضمن تبریک به خاطر انتخاب استانداری کُرد برای کرکوک، با اهمیت خاصی در خصوص مشارکت همه اقلیتها در شورای استانی و اداری کرکوک بحث و گفتگو شد و بر این موضوع تاکید شد که برادران ترکمن اطمینان داده خواهد شد که مانند اقلیتهای دیگر جایگاه ویژه و خاص خود را در اداره این استان دارند و اتحادیه میهنی مدافع واقعی حقوق آنهاست و اجازه نخواهد داد هیچ حزب و طرفی حقوق آنان را ضایع کند.

در این بیانیه آمده است اتحادیه میهنی کردستان از همه احزاب و طرفهای درگیر در شورای استانی کرکوک دعوت می‌کند که از امروز اختلافات خود را کنار بگذارند تا با هم در روند اداره و خدمات رسانی و توسعه کرکوک به دور از هرگونه تبعیضی مشارکت داشته باشند، و اتحادیه میهنی آماده برپا کردن سیاست «دسته گل» خود می‌باشد.

متن بیانیه نشست دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان به این شرح است:
بعداز ظهر روز دوشنبه تاریخ ۲۰۲۴/۸/۲ دفتر سیاسی حزب اتحادیه میهنی کردستان به ریاست بافل طالبانی در «دباشان» تشکیل جلسه داد.

در این نشست ضمن تبریک به خاطر انتخاب یک استاندار کُرد برای کرد بر اساس شایستگی‌های انتخاباتی کرکوک، بر پایبندی به سیاستها و روشهای مام جلال در خصوص همزیستی مسالمت آمیز در میان همه اقلیتهای اصیل این شهر تاکید شد.

دراین نشست بافل جلال طالبانی رئیس حزب تاکید کرد که این پیروزی فقط متعلق به اتحادیه میهنی کردستان نیست بلکه دستاوردی برای همه مردم کرکوک همراه با همه اقلیتها است زیرا سیاست اتحادیه میهنی کردستان ادامه دهنده همان سیاستهای مام جلال است که همواره از حقوق همه اقلتیهای کرکوک اعم از کُرد و عرب و ترکمن و مسیحی دفاع کرده است.

در این نشست با اهمیت خاصی در خصوص مشارکت همه اقلیتها در شورای استانی و اداری کرکوک بحث و گفتگو شد و بر این موضوع تاکید شد که به برادران ترکمن اطمینان داده خواهد شد که مانند اقلیتهای دیگر جایگاه ویژه و خاص خود را در اداره این استان دارند و اتحادیه میهنی مدافع واقعی حقوق آنهاست و اجازه نخواهد داد هیچ حزب و طرفی حقوق آنان را ضایع کند.

از طرف دیگر اتحادیه میهنی کردستان از همه احزاب و طرفهای درگیر در شورای استانی کرکوک دعوت می‌کند که از امروز اختلافات خود را کنار بگذارند تا با هم در روند اداره و خدمات رسانی و توسعه کرکوک به دور از هرگونه تبعیضی مشارکت داشته باشند، و اتحادیه میهنی آماده برپا کردن سیاست «دسته گل» خود می‌باشد.

در پایان این نشست اعضای دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان تاکید کردند اگرچه استاندار فعلی کرکوک براساس شایستگی‌ها انتخاباتی از اتحادیه میهنی کردستان است اما لازم است به دور از هر گونه وابستگی حزبی یا قومی به همه اقلیتها خدمت شود و کرکوک تنها نماد همزیستی مسالمت آمیز میان اقلیتها نباشد بلکه به نمونه‌ای زییا از توسعه و شکوفایی بدل شود.

کد خبر 2773955

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha