مقامات ترکیه و سوریه در صورت فراهم شدن شرایط مناسب با همدیگر دیدار خواهند کرد

سرویس سوریه - «یاشار گولر» وزیر دفاع ترکیه از دیدار سران ترکیه و سوریه در سطح وزیران در صورت فراهم شدن شرایط مناسب برای بهبود روابط با یکدیگر خبر داد.

به گزارش کردپرس، «یاشار گولر» وزیر دفاع ترکیه روز یکشنبه اعلام کرد که ترکیه و سوریه ممکن است در صورت فراهم شدن شرایط مناسب، در سطح وزیران برای بهبود روابط با یکدیگر دیدار کنند.

«یاشار گولر» وزیر دفاع ترکیه در گفتگو با رویترز اظهار داشت: «در صورت ایجاد شرایط مناسب، ترکیه و سوریه می‌توانند در سطح وزیران به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای عادی‌سازی روابط با یکدیگر دیدار کنند.»

لازم به ذکر است که ماه گذشته، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه گفت که از «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه برای گفتگو در مورد عادی سازی روابط دو کشور که از سال ۲۰۱۱ تیره شده است، دعوت  به دیدار خواهد کرد.

با این حال «بشار اسد» اشاره کرد که مذاکرات تنها در صورتی امکان پذیر است که ترکیه به مسائل کلیدی مانند خروج نیروهای نظامی خود از شمال سوریه رسیدگی کند.

هنگامی که از گولر در مورد خروج احتمالی نیروهای ترکیه از سوریه پرسیده شد، گولر خاطرنشان کرد که تنها زمانی که گام‌های خاصی در کنار تضمین امنیت مرزهای خود به دست آید، اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

وی ادامه داد: «ما حاضریم همه حمایت‌های لازم را برای پذیرش قانون اساسی جامع، برگزاری انتخابات آزاد و عادی‌سازی همه‌جانبه و فضای امنیتی ایجاد کنیم، آن هم زمانی که اینها انجام شود و امنیت در مرزهای ما برقرار شود.

کد خبر 2773957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha