لزوم حل مشکلات دولت دمشق و مدیریت خودگردان بر روی میز گفتکو

سرویس سوریه - «حسن یونس» نویسنده سوری اعلام کرد که در برابر تهدیدات ترکیه، مدیریت خودگردان و دولت دمشق باید اقداماتی را برای تقویت اعتماد متقابل انجام دهند و مشکلات خود را روی میز گفتگو حل کنند.

به گزارش کردپرس، «حسن یونس» نویسنده سوری در مصاحبه‌ای اعلام کرد که در برابر تهدیدات دولت ترکیه علیه شوریه، مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه(AANES) و دولت دمشق که دو قدرت اصلی در سوریه هستند باید اقداماتی را برای تقویت اعتماد متقابل انجام دهند و مشکلات بین خود را روی میز گفتگو حل کنند.

«حسن یونس» نویسنده سوری در گفتگو با آژانس خبری هاوار اظهار داشت که قدرت‌های اصلی زیادی در سوریه مانند دولت مرکزی دمشق که هنوز در سطح بین المللی به رسمیت شناخته می‌شود و AANES وجود دارند.

یونس توضیح داد که تنها از طریق گفتگو، امتیاز دادن و برداشتن گام‌ها راه‌حل برای بحران سوریه ممکن می‌شود زیرا راه‌حل جایگزین جنگ است و جنگ یک گزینه غم انگیز برای حل مشکلات است.

«حسن یونس» نویسنده سوری در ادامه تاکید کرد: «در مقابل تهدید ترکیه، AANES و دولت دمشق باید گام‌هایی برای تقویت اعتماد بین خود بردارند و نگرانی‌های خود را روی میز گفتگو حل کنند، اعتماد باید برگردد تا گفتگو آغاز شود و راه‌حل‌های سیاسی برای بحران سوریه پیدا شود.

یونس در رابطه با اظهارات مثبت دو طرف مبنی بر لزوم گفتگو و آمادگی برای گفتگو نیز تصریح کرد:«این تلاش‌ها نمی‌توانند فاصله دو طرف را کم کنند و باید حرف ها در صحنه عملی شود.»

یونس همچنین خاطرنشان کرد که مراحل ایجاد اعتماد با بحث در مورد نگرانی‌های یکدیگر بر سر میز گفتگو شروع می‌شود و این موضوع برای جلوگیری از خطر دولت ترکیه بسیار مهم است.

یونس در پایان تلاش‌های دولت ترکیه برای عادی سازی روابط را «سمی» توصیف کرد و در عین حال با تاکید بر اینکه تنها مردم سوریه از برهم خوردن روابط بین AANES و دولت دمشق آسیب می بینند، گفت: «باید هماهنگی مثبتی در این زمینه وجود داشته باشد. مردم سوریه به آن نیاز دارند. زمینه‌های اقتصادی و اجتماعی و آموزش بین همه مناطق سوریه بسیار بهم مرتبط است.»

کد خبر 2773998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha