دولت اقلیم کردستان نفت و درآمدهای خود را به بغداد واگذار نمی‌کند

عضو کمیسیون دارایی مجلس عراق اعلام کرد: «دولت اقلیم کردستان درآمدها را به بغداد پس نمی‌دهد، توطین (ملی کردن حقوق) نمی‌کند و نفت را هم واگذار نمی‌کند».

به گزارش کردپرس به نقل از مودا میدیا، سوران عمر، عضو کمیسیون دارایی در مجلس عراق اعلام کرد: «اسامی نیروهای امنیتی پس از بازنگری توسط نظارت دارایی، ایراداتی دارد، اما کمترین تعداد اسامی نیروهای امنیتی به عنوان لیست حقوق، به وزارت دارایی فدرال ارائه شده است».

وی افزود: «حقوق بازنشستگی طبق لیست قبلی ارسال می‌شود زیرا باید یک کمیته تشکیل شود تا امور مربوط به چگونگی یکسان‌سازی حقوق بازنشستگی و حل مشکل پول صندوق بازنشستگی را انجام دهد».

سوران عمر تصریح کرد که اقلیم کردستان طبق آنچه در قانون بودجه و حکم دادگاه فدرال آمده است، درآمدهای را واگذار نمی‌کند، توطین نمی‌کند و نفت را هم واگذار نمی‌کند، عراق هم نفتی را نمی‌خواهد که حاصل قراردادهای بدی باشد که براساس آنها نصف درآمدنفتی اقلیم را شرکتهای خارجی می‌برد.

این عضو کمیسیون دارایی اضافه می‌کند: «همه اینها مشکلات ادامه‌داری هستند که اگر اقلیم کردستان آماده حل و رفع آنها نباشد، نمی‌دانم موضوع حقوق به کجا خواهد رسید، بنابراین به جای تعیین تکلیف برای مسئله حقوق، باید حقوق را توطین کنند و این مشکل ده ساله را حل و فصل کنند».

کد خبر 2774053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha