شعبه بانک‌های فدرالی در اقلیم کردستان افتتاح خواهند شد

رئیس فراکسیون اتحادیه میهنی کردستان در پارلمان عراق اعلام کرد که تلاش‌های خود را برای افتتاح شعب بانک‌های فدرالی در اقلیم کردستان به منظور توطین (ملی کردن حقوق) تشدید کردەاند.

به گزارش کردپرس، هریم کمال آغا رئیس فراکسیون اتحادیه میهنی کردستان در پارلمان عراق اعلام کرد: پیام بافل طالبانی مبنی بر پایان دادن به طرح حساب من و حمایت از توطین، منطبق بر قانون اساسی و حکم دادگاه فدرال است، زیرا دادگاه فدرال در خصوص موضوع توطین حقوق حکم نهایی را صادر کرده است و بر اساس آن حقوق کارمندان باید توطین شود چون برای همه حقوق بگیران اقلیم کردستان هم تضمین شده‌تر است و هم حکم دادگاه است و ضرورت اجرایی دارد.

وی تصریح کرد: هر جریانی که به دنبال تعویق توطین است، بداند که در نهایت این فرایند انجام خواهد شد.

هریم کمال آغا اشاره کرد: ما به عنوان نمایندگان اتحادیه میهنی کردستان در پارلمان عراق پس از پیام رئیس اتحادیه میهنی به صورت جدی در تلاش هستیم شعب بانک‌های فدرالی را برای شروع روند توطین حقوق کارمندان در اسرع وقت در اقلیم کردستان افتتاح کنیم. زیرا توطین دستاوردی بزرگ برای حقوق بگیران خواهد بود و همچنین حق مسلم و مشروع خودشان است که برای طرح توطین (ملی کردن حقوق) ثبت نام کنند نه طرح حساب من.

وی تاکید کرد که جایگزین حساب من همان حکم دادگاه و اجرای توطین است، اتحادیه میهنی کردستان نیز از آن حمایت خواهد کرد و این تنها راه برای کارمندان حقوق بگیر برای ایجاد اعتماد بیشتر است.

رئیس فراکسیون اتحادیه میهنی اضافه کرد که اگر دولت اقلیم کردستان پیشتر مشکلی برای افتتاح شعب بانک‌های فدرالی ایجاد نمی‌کرد، اکنون حقوق بگیران حساب بانکی داشتند، با این حال ظرف مدتی که دولت عراق برای توطین حقوق بگیران تعیین کرده است و تا تاریخ ماه دسامبر سال جاری مهلت دارد، همچنان می‌توان این پروسه را عملی کرد.

کاروان گزنه‌ای سخنگوی لیست ۱۲۹ اتحادیه یعنی کردستان نیز به نوبه خود طی کنفرانسی خبری در شهر سلیمانیه از تمامی جریانات و نیروهای سیاسی درخواست کرد مانند اتحادیه میهنی طرح حساب من دولت مسرور بارزانی را رد کنند، پروسه توطین را جایگزینی سالم‌تر بدانند و همچنین در عمل به آن با آنها همکاری کنند.

کد خبر 2776169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha