علت عدم پذیرش طرح «توطین» حقوق از سوی دولت اقلیم کردستان

«سوران عمر» نماینده کُرد در مجلس عراق ضمن بیان اینکه بانک مرکزی در پاسخ به نامه‌ای اعلام کرد روند اجرای «توطین» حقوق از وزارت اقتصاد و دارایی به بانک دولتی و از آنجا به بانکهای محلی است، افزود به این ترتیب پول حقوق به دست  وزارت اقتصاد و دارایی اقلیم کردستان نخواهد رسید، این دلیل اصلی عدم پذیرش طرح توطین از سوی دولت اقلیم کردستان است.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری آوینه، سوران عمر روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد به اقدامات خود در زمینه اجرای تصمیم دادگاه فدرال برای اجرای طرح توطین حقوق ادامه می‌دهم، به این منظور با ارائه نامه‌ای به شماره ۸۱۲/د مورخه ۲۰۲۴/۷/۲۲ از بانک مرکزی درخواست کرده‌ام قراردادهای منعقده میان دولت اقلیم کردستان و بانکهای محلی را در خصوص طرح «حساب من» که ویژه توزیع حقوق کارمندان اقلیم می‌باشد را برای ما ارسال کند.

وی افزود بانک مرکزی با ارائه‌ای نامه‌ای به شماره ۹/۵/۱۱۴۵۵۵ مورخه ۲۰۲۴/۹/۲۴ به ما اعلام کرده است که این قراردادها نیزد این بانک نیستند.

سوران عمر اشاره کرد ما همچنین خواستار اعلام خدمات ارائه شده از سوی طرح حساب من در بانکها محلی شدیم بان مرکزی در پاسخ بهما گفت: اینخدمات باید از سرمایه بانکهای محلی تامین شوند و به کارمندان ارائه گردند.

سوران عمر در ادامه تصریح کرد  روند «توطین» حقوق از وزارت اقتصاد و دارایی به بانک دولتی و از آنجا به بانکهای محلی است، به این ترتیب پول حقوق به دست  وزارت اقتصاد و دارایی اقلیم کردستان نخواهد رسید، این دلیل اصلی عدم پذیرش طرح توطین از سوی دولت اقلیم کردستان است.

کد خبر 2776080

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha