بافل جلال طالبانی: گاز اقلیم کردستان را واگذار نخواهیم کرد

بافل جلال طالبانی، رئیس اتحادیه میهنی کردستان ضمن اعلام اینکه گاز اقلیم کردستان را واگذار نخواهند کرد، گفت: «اجازه نخواهیم داد سیاستی را که درمورد نفت بکار گرفتند، در مورد گاز هم اعمال کنند».

به گزارش کردپرس به نقل از خندان، بافل جلال طالبانی طی پیامی در کارزار تبلیغات انتخاباتی حزبش در شهر کویسنجق اعلام کرد: «زمانی پروژەهای زیادی در سراسر اقلیم کردستان برای نفت کویسنجق انجام می‌شد اما اکنون همه نفت را به هدر داده‌اند، آنها می‌خواهند مردم و جوانان این شهر را ناامید کنند، تنها اتحادیه میهنی کردستان می‌تواند این وضعیت را اصلاح کند».

طالبانی اشاره کرد: «جناب نخست وزیر پس از شش سال به کویسنجق سفر کرده و می گوید برای شما جاده می‌سازیم، اما مردم کویسنجق باهوشتر از آن هستند که چنین کلاهی سرشان برود».

وی گفت: «هرگز گاز را به آنها واگذار نخواهم کرد چون این گاز متعلق به مردم کرد است نه جیب یک شخص یا یک خاندان، اجازه نخواهیم داد سیاستی را که درمورد نفت بکار گرفتند، در مورد گاز هم اعمال کنند».

رئیس اتحادیه میهنی کردستان تصریح کرد که اگر اتحادیه مهنی کردستان اعتماد مردم را جلب کند و بیشترین آرا را به دست بیاورد، آنها شهر کویسنجق را به اداره‌ای مستقل در اقلیم کردستان تبدیل خواهند کرد.

بافل طالبانی درمورد طرح «حساب من»، اظهار داشت: «این طرح  نه حساب من است نه حساب شما، بلکه حساب مسرور بارزانی است و هیچ سودی ندارد، باید توطین (ملی کردن حقوق) را اجرا کنید».

وی درخصوص پاسخ سخنگوی دولت اقلیم و رد دعوت او به مناظره با مسرور بارزانی گفت: «من این درخواست را مطرح کردم تا ما هم مانند تمام دنیا مناظره انتخاباتی داشته باشیم، هیچ کس با چنین سخنانی محبوب نمی‌شود، لذا مجددا ایشان را به مناظره دعوت می‌کنم، چون کاک مسرور آنقدر ترسو نیست که به مناظره نیاید».

کد خبر 2776088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha