بافل طالبانی قبل از آنکه حاکمیت را تحقیر کند سیاستهای اشتباه پدر و مادرش را محاکمه می‌کند

دلشاد مجید فعال رسانەای و نویسندە و منتقد کرد اهل اقلیم کردستان طی یادداشتی خطاب به بافل طالبانی عامل قدرتمند شدن حزب دمکرات کردستان در حاکمیت را اشتباهات سیاسی «مام جلال» و «هیروخان» دانست.

به گزارش کردپرس، دلشاد مجید در یادداشت خود می‌نویسد دستاوردهای سیاسی که امروز بافل طالبانی فخر آن را به ما می‌فروشد در واقع تایید سیاستهای اشتباه «مام جلال» پدرش و «هیرو خان» مادرش است.

این سیاستهای غلط شامل این موارد است:

  • آنچه را که جلال طالباتی برای اختصاص ۱۱ کرسی اقلیتها برای پارلمان کردستان و حزب دمکرات کردستان فراهم نمود.
  • آنچه را که جلال طالبانی برای دستیابی به پست ریاست جمهوری به حزب دمکرات کردستان عطا کرد یعنی پست ریاست اقلیم کردستان
  • جلال طالبانی با اینها راضی نشد او از طریق پارلمان در دوران «عدنان مفتی» قانون ریاست اقلیم کردستان را تدوین و بیشترین اختیارات را به آن واگذار کرد.
  • جلال طالبانی شهر به شهر منطقه به منطقه برای مسعود بارزانی تبلیغ می‌کرد و از مردم می‌خواست که به وی رای بدهند تا برای همیشه او رئیس اقلیم کردستان باشد.
  • جلال طالبانی بود که ریاست اقلیم را به صورت دو سال یکبار به نچیروان بارزانی واگذار کرد.
  • جلال طالبانی بود  که در تالار نفت سعد در اربیل خطوط نفتی کردستان را افتتاح کرد، دستور اقتصاد مستقل را صادر کرد، حوزه نفتی را به حزب دمکرات کردستان تسلیم کرد، به این منظور برادرت قباد را از آمریکا بازگرداند و در شورای وزیران به نام مستشار، رئیس حوزه نفتی کردستان شد.
  • باز هم جلال طالبانی بود که در بغداد در صورت سفر هر هیأت و دولتی به عراق از آنها می‌خواست که ضمن سفر به اربیل با مسعود بارزانی دیدار کنند، با این اقدام جایگاه حزب دمکرات کردستان و خاندان بارزانی را در سطح بالایی قرار داد.

جلال طالبانی با این عملکرد خود با سازش با بارزانی، نوشیروان مصطفی اتحادیه میهنی را منشعب کرد و جنبش تغییر را ایجاد کرد.

آقای طالبانی، همین عملکردهای پدرت بود که اکثریت شورای رهبری اتحادیه میهنی فهمیدند که دبیر حزبشان برای تامین منافع خود تصمیمات حزب و کردستان را به مسعود بارزانی واگذار کرده است، پس گفتند چرا آنها نروند و خود را تسلیم حزب دمکرات کردستان کنند؟ و از منافع خود دفاع نکنند؟ از این رو جای تعجب نبود که اکثریت شورای رهبری اتحادیه میهنی کردستان برای به دست آوردن پست و مقام به بارازنی متوسل شوند.

مگر مادرت «هیروخان» با لباس کردی در سلیمانیه در کنار بارازنی برای برگزاری رفراندوم تبلیغ نمی‌کرد؟

بافل طالبانی، تقصیر حزب دمکرات کردستان و خاندان بارزانی نیست که در مقام تصمیم گیرنده و حاکم کردستان عمل می‌کنند بلکه مقصر اشتباهات سیاسی پدر و مادر و برادرت است که حزب دمکرات حزب اول اقلیم کردستان است.

بنابراین عامل بدبختی مردم کردستان و بروز این شرایط ناخواسته سیاستهای غلط پدر و مادرت هستند.

کد خبر 2776050

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha