دیدار مظلوم کوبانی با بزرگان قبایل کرد و تاکید بر از سرگیری گفتگوی کردی‌-کردی در کردستان سوریه

سرویس سوریه - در دیدار «مظلوم کوبانی» فرمانده کل SDF با هیأتی به نمایندگی از شیوخ و بزرگان قبایل کرد کردستان سوریه، موضوعات مختلف منطقه به ویژه از سرگیری گفتگوی کردی‌-کردی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش کردپرس، «مظلوم کوبانی» فرمانده کل نیروهای سوریه دموکراتیک(SDF) با هیأتی متشکل از شیوخ و بزرگان بسیاری از شهرها و مناطق کردنشین شمال و شرق سوریه دیدار کرد و در این دیدار موضوعات مختلف منطقه به ویژه از سرگیری گفتگوی کردی‌کردی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به نوشته شبکه روناهی، «مظلوم‌کوبانی» فرمانده کل SDF با شیوخ و بزرگان قبایل کرد کردستان سوریه دیدار کرد.

در این دیدار «محمود برخودان» عضو فرماندهی کل SDF و «روهلات عفرین» فرمانده یگان‌های مدافع زنان(YPJ) نیز حضور داشتند.

هیأت شرکت کننده در این دیدار به نمایندگی از قبایل کرد قامشلو، تربسیه، رمیلان، گرکه‌لگه، دیرک، حسکه، چلاخا، تل‌تمر و قزوانان در این دیدار شرکت کرده بود.

نمایندگان قبایل کرد در این نشست در مورد مسائل روز منطقه به ویژه فعال‌سازی مجدد و حمایت از گفتگوی کردی-کردی بین احزاب مختلف کرد با «مظلوم کوبانی» بحث و گفتگو کردند.

در این نشست «مظلوم کوبانی» وضعیت عمومی منطقه به ویژه وضعیت اخیر دیرالزور را از نظر نظامی و سیاسی مورد ارزیابی قرار داد و همچنین دو طرف در مورد مسائل خدماتی و اجتماعی که به صورت مستقیم ساکنین محلی را تحت تأثیر قرار می‌دهد بحث و تبادل نظر کردند.

شرکت کنندگان در این دیدار بر اهمیت این دیدارها برای تقویت روابط بین SDF و مردم تاکید کردند.

کد خبر 2774094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha