فواد حسین: اجازه نخواهیم داد از خاک عراق علیه ترکیه تهدیدی صورت گیرد

فواد حسین وزیر خارجه عراق گفت که اجازه نخواهند داد از خاک عراق علیه ترکیه تهدیدی صورت گیرد و اقدامات متعددی علیه حضور پ ک ک در خاک عراق انجام دادەاند.

به گزارش کردپرس به نقل از کانال ۸، فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق، در یک کنفرانس خبری مشترک با هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه گفت: موضوع حضور پ ک ک در قندیل و شنگال را مورد بحث و گفتگو قرار دادیم، ما اجازه نخواهیم داد از خاک عراق تهدیدی علیه ترکیه صورت بگیرد.

وی افزود: حضور پ ک ک در خاک عراق، غیرقانونی است بنابراین عراق در این زمینه اقداماتی انجام داده است، از جمله این اقدامات آنکه پ ک ک را به عنوان یک سازمان ممنوعه و غیرقانونی اعلام کرده و در دادگاه فدرال عراق نیز شکایاتی مبنی بر درخواست برای ممنوعیت این سازمان ثبت شده است.

وزیر امور خارجه عراق بیان کرد که در حال حاضر پیشرفتی تاریخی در روابط عراق و ترکیه حاصل شده است، هر دو طرف در تلاش برای توسعه بیشتر روابط بین دو کشور هستند.

فواد حسین اعلام کرد که پایگاه بعشیقە در عراق باقی خواهد ماند و به پایگاه آموزشی تبدیل خواهد شد، در دیدار آنها همچنین در مورد سازمان‌هایی که دو کشور را تهدید می‌کنند گفتگو شد، این وظیفه هر دو کشور است که با گروه‌های قاچاق انسان مبارزه کنند.

به گفته وزیر امور خارجه عراق، آنها درباره موضوع مواد مخدر و مبارزه با باندهای مواد مخدر گفتگو کردند، در حالی که توافقات عراق و ترکیه در زمینه نظامی و امنیتی، اولین بار است که به این شکل انجام می‌شود.

کد خبر 2774099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha