غرب حامی اصلی ترکیه علیه کردها

سرویس جهان- ماهنامه سیاسی فیر آبزرور تاکید کرده است موضع خصمانه ترکیه در مقابل کردها بویژه کردهای ترکیه تنها با حمایت اروپا و آمریکا ممکن است.

به گزارش کردپرس، مجله سیاسی فیر آبزرور در یادداشتی به موضع تهاجمی ترکیه علیه کردها، بویژه کردهای ترکیه پرداخته است. این ماهنامه سیاسی چاپ آمریکا تاکید کرده است ترکیه، بدون پشتوانه قانونی، از واژه تروریسم برای سرکوب کردها استفاده کرده است.

 به نوشته این مجله سیاسی، ترکیه از جمله کشورهای عضو ناتوست که باید مقررات حقوقی و اجتماعی این مجموعه را نیز بپذیرد اما آنکارا از تعامل با غرب فقط برای منافع خود و در موضع کردها، برای سرکوب جنبش کردی در این کشور استفاده کرده است.

به نوشته فیر آبزرور، ترکیه پشت واژه تروریسم برای سرکوب کردها و عدم توجه به حقوق آنها پنهان شده است. این در حالی است که غرب، بویژه آمریکا به نیات ترکیه در این مورد آگاه است.

این مجله آمریکایی تاکید کرده است ترکیه عضو ناتو و شورای اروپاست و باید به مقررات و موازین آنها عمل کند اما این کشور، با وجود درخواست های مکرر شورای اروپا نسبت به تحقق حقوق قانونی کردهای این کشور توجهی نکرده است.

 فیر آبزرور بر این باور است که دو سازمان ناتو و شورای اروپا باید ترکیه را تحت فشار قرار دهند تا به سیاست سرکوب اقلیت کرد در این کشور ادامه ندهد. به باور این مجله، اروپا و آمریکا باید نسبت به عملکرد خود در مسئولیت پذیر کردن ترکیه نسبت به حقوق کردها شرم داشته باشند.

کد خبر 2774311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha