سرخط خبرهای 31مرداد خبرگزاری کردپرس

سرخط خبرهای 31مرداد منتشر شده در خبرگزاری کردپرس در استودیو خبر تقدیم حضور مخاطبان می شود.

کانون وکلای آسرین خواستار بازدید فوری CPT از زندان امرالی و ارائه گزارش درباره وضعیت اوجالان شد
کانون وکلای آسرین با ارائه درخواست جدیدی به کمیته پیشگیری از شکنجه اروپا به وضعیت نگران‌کننده عبدالله اوجالان و سه زندانی دیگر در زندان امرالی اشاره کرده و خواستار بازدید فوری و رسیدگی به نقض حقوق آنها شد.
در این درخواست، آسرین به عدم پاسخگویی به 36 درخواست ملاقات خانواده‌ها و وکلا در این دوره اشاره کرده و از محدودیت‌های شدید در ارتباطات با اوجالان خبر داده است. همچنین به تحمیل مجازات‌های انضباطی جدید در زندان و جلوگیری از ملاقات‌ها با وکلا و خانواده‌ها پرداخته شده است.

جنگل های اقلیم کردستان  در خطر نابودی کامل قرار گرفته است 
تاکنون نیمی از جنگل های اقلیم کردستان، بر اثر عوامل مختلف از جمله حملات ترکیه از بین رفته است.
خبرگزاری فرانسه  هم با اشاره به این که 90 درصد جنگل های عراق در منطقه اقلیم کردستان عراق قرار دارد، هشدار داده است کاهش سطح جنگلها می تواند به بحرانی تر شدن وضعیت اقلیمی در عراق منجر شود.

غرب حامی اصلی ترکیه علیه کردها
ماهنامه سیاسی فیر آبزرور تاکید کرده است موضع خصمانه ترکیه در مقابل کردها بویژه کردهای ترکیه تنها با حمایت اروپا و آمریکا ممکن است.
به نوشته این مجله سیاسی، ترکیه از جمله کشورهای عضو ناتوست که باید مقررات حقوقی و اجتماعی این مجموعه را نیز بپذیرد اما آنکارا از تعامل با غرب فقط برای منافع خود و در موضع کردها، برای سرکوب جنبش کردی در این کشور استفاده کرده است.
به نوشته فیر آبزرور، ترکیه پشت واژه تروریسم برای سرکوب کردها و عدم توجه به حقوق آنها پنهان شده است.

ترکیه، پارتی و بغداد در تلاش برای کنترل شنگال و کرکوک
هفته نامه کُردی خویبون در سرتیتری جنجالی با عنوان «سفره گرگ ها» به موضوع همکاری و رقابت دولت های آنکارا، بغداد و اربیل بر سر منافع بیشتر در شنگال و کرکوک پرداخت.
هفته نامه کُردی خویبون (Xwebûn) در سرتیتری جنجالی با عنوان «سفره گرگ ها» به بررسی این موضوع پرداخته که چگونه ترکیه، اقلیم کردستان به رهبری بارزانی‌ها و دولت مرکزی بغداد، در پی دستیابی به نفوذ و منافع بیشتر در مناطق استراتژیک شمال عراق، هستند. این مناطق شامل شنگال و کرکوک است که به‌دلیل موقعیت جغرافیایی و منابع طبیعی غنی، اهمیت ویژه‌ای دارند.

کد خبر 2774329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha