حموده صباغ  رئیس مجلس خلق سوریه شد

سرویس سوریه - «حموده صباغ» به اتفاق آرا در جلسه افتتاحیه دوره فوق‌العاده اول مجلس خلق سوریه به عنوان رئیس این مجلس انتخاب شد.

به گزارش کردپرس، در جلسه افتتاحیه دوره فوق‌العاده اول مجلس خلق سوریه که روز پنجشنبه در محل دائمی این مجلس در دمشق تشکیل شد، «حموده صباغ» به اتفاق آرا به عنوان رئیس این مجلس انتخاب شد.

به نوشته آژانس خبری سانا، براساس ماده ۲۹ قانون داخلی مجلس سوریه، دوره ریاست هیأت رئیسه مجلس خلق سوریه یک سال میلادی از تاریخ انتخاب آن است و انتخاب مجدد هیأت رئیسه در اولین جلسه پس از پایان دوره انجام می‌شود و هیأت رئیسه مجلس تا زمان انتخاب هیأت رئیسه جدید به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

امروز در جلسه افتتاحیه دوره فوق‌العاده اول مجلس خلق سوریه، «حموده صباغ» به اتفاق آرا به عنوان رئیس این مجلس انتخاب شد.

در این جلسه «ماهر حجار» نیز به عنوان نایب رئیس مجلس و «محمد ثائر الجوهری» و «فوزیه مناع» به عنوان دبیران هیأت رئیسه مجلس(دفتر مجلس) انتخاب شدند.

ایمن احمد و جمال سلیمان نیز همچنین به عنوان ناظران هیأت رئیسه مجلس(دفتر مجلس) انتخاب شدند.

پس از انتخاب صباغ به عنوان رئیس مجلس وی در سخنانی اعلام کرد: «به نمایندگی از شما و مردم عزیزمان که به نمایندگی آنان افتخار می‌کنیم، مراتب قدردانی و احترام خود را به روح پاک شهدای وطن تقدیم می‌کنم.

صباغ تاکید کرد که اعضای مجلس تلاش خواهند کرد تا امیدها و ارزوهای مردم سرافراز سوریه را محقق کنند و در مسیر پیشرفت و توسعه کشور گام بردارند.

لازم به ذکر است که جلسه افتتاحیه مجلس با ریاست «محمد خیر دیاب الماشی» (مسن ترین نماینده مجلس) اغاز شده بود.

کد خبر 2774401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha