٣ مرکز سقط جنین در مهاباد پلمب شد

رییس مرکز بهداشت مهاباد گفت: ٣مطب به علت انجام سقط جنین غیرقانونی در این شهر پلمب شد.

به گزارش کردپرس از ایرنا؛ کامران علیزاده  اظهار کرد: این اقدام در نتیجه بررسی گروه نظارت بر درمان و همچنین برخورد با مراکز مداخله گر درمان به ویژه در قالب طرح مقابله با کاهش جمعیت صورت گرفته است.

او بیان کرد: یکی از وظایف حوزه بهداشت حفظ سلامت آحاد جامعه است و بر این اساس، برخورد با مراکز غیرمجاز و مداخله‌گر در امور درمانی در حوزه پزشکی با جدیت در دستور کار قرار دارد.

رییس مرکز بهداشت مهاباد اضافه کرد: یکی از عوامل کاهش جمعیت که باید توجه ویژه ای به آن صورت گیرد، افزایش سقط جنین است و برای مقابله با این امر آسیب زا، از ابتدای اجرای قانون جمعیت ۵۲۰ نفر از مشاوره های مرکز مقابله با سقط در مهاباد بهره مند شده اند.

علیزاده ادامه داد: آموزش و تبلیغات در راستای فرهنگ سازی عمومی، افزایش آگاهی شهروندان در زمینه افزایش‌ جمعیت و فرزند آوری، برگزاری کلاس، انتشار مطالب در فضای مجازی، چاپ و توزیع محتواهای آموزشی از دیگر اقدامات پیش بینی شده در این راستا است.

گفتنی است؛ بر اساس ماده ۵۶ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت؛ سقط جنین ممنوع بوده و از جرائم دارای جنبه عمومی می ‌باشد و مطابق مواد (۷۱۶) تا (۷۲۰) قانون مجازات اسلامی و مواد این قانون، مستوجب مجازات دیه، حبس و ابطال پروانه پزشکی است.

کد خبر 2774465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha