تسریع در استانداردسازی هتل‌های کرمانشاه یک ضرورت است

سرویس کرمانشاه _ مدیرکل دفتر نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: با تسریع در روند استانداردسازی بسیاری از مشکلات هتل‌ها و تاسیسات گردشگری استان کرمانشاه رفع می‌شود.

به‌گزارش کردپرس، یحیی نقی زاده در دیدار با مدیران تشکل‌های گردشگری استان کرمانشاه، گفت: برای تقویت زیرساخت‌های حقوقی و قانونی تلاش‌های زیادی انجام شده است با مصوب شدن برخی موارد در کشور بستر مناسبی برای فعالیت‌های گردشگری فراهم شده است.

مدیرکل دفتر نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشور افزود: لایحه اهداف و شرح وظایف وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تهیه در دولت تصویب شد و الان در کمیسیون‌های مجلس است. همچنین طرح حمایت از توسعه و سرمایه‌گذاری گردشگری برای حمایت از این صنعت ارائه شده است که با امضای ۲۰۲ نماینده مجلس در مسیر انجام است.

او با بیان اینکه در قانون برنامه هفتم برای اولین بار یک فصل به گردشگری اختصاص داده است، تصریح کرد: در این قانون اختیارات تشکلات افزایش یافته است که می‌تواند تحول آفرین باشد.

نقی‌زاده گفت: همچنین امکان و اجازه واردات نیازمندی‌های صنعت گردشگری بدون پرداخت حقوق ورودی و ایجاد پلاک ویژه گردشگری از جمله مزایای این قانون است.
مدیرکل دفتر نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشور، افزود: در ارتباط با مزیت‌ها و معافیت‌ها در برنامه هفتم توسعه کلیه معافیت‌های گذشته برای تاسیسات گردشگری همچنان پا برجا است. در این اجازه تاسیس تاسیسات گردشگری ترکیبی است، امکان مجوز پیش فروش برای تامین هزینه‌های ساخت برای سرمایه‌گذاری لحاظ شده است.

مدیرکل دفتر نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشور اظهار کرد: در برنامه هفتم اجازه داده شده شرکت‌های توسعه دهنده و تسهیل‌گر تشکیل شود تا از ظرفیت مدیران متخصص این حوزه استفاده شود.

او در ادامه به بحث استانداردسازی و نرخ گذاری تاسیسات گردشگری اشاره کرد و گفت: تسریع در روند استانداردسازی هتل‌ها و تاسیسات گردشگری بسیاری از مشکلات این حوزه رفع می‌شود.

مدیرکل دفتر نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشور در ادامه علت عقب ماندن نرخ هتل‌های کرمانشاه از استان‌های همجوار را دیر اتفاق افتادن استانداردسازی در مجموعه هتل‌های استان دانست و بر ضرورت تسریع در این روند تاکید کرد.

نقی‌زاده همچنین در خصوص کمک به دفاتر خدمات مسافرتی اظهار کرد: برای اولین بار امکان اخذ تسهیلات تبصره ۱۸ برای نقدینگی و بازسازی و نیز تامین و کمک به بحث‌های جاری فراهم شده است.

او در خاتمه به بیمه راهنمایان گردشگری اشاره کرد و گفت: سال گذشته مجوز تامین بیمه ۱۰ هزار نفر راهنما و صنعتگر صنایع‌دستی گرفته شد که نماینده‌ها از بودجه حذف شد که امسال باید این تبصره تبدیل به قانون شود.

همچنین داریوش فرمانی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه نیز استاندارد سازی و نرخ گذاری واحدهای اقامتی را از جمله دغدغه‌های استان دانست و گفت: در یک سال گذشته در این روند تسریع شده و تعدادی از تأسیسات گردشگری استان استانداردسازی شده‌اند و تعدادی نیز در مراحل اجرایی هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه افزود: در بسیاری از موضوعات یک عقب‌ماندگی تاریخی در استان وجود دارد که سعی کرده‌ایم با افزایش تعامل با تشکل‌های بخش خصوصی این مشکلات را حل کنیم.

او اظهار کرد: در حوزه گردشگری داخلی و خارجی برنامه‌ریزی‌هایی شده است که نیازمند حمایت بخش خصوصی و وزارتخانه است.

فرمانی تصریح کرد: با توجه به مشکلات چند سال اخیر کرمانشاه ازجمله مشکلات اقتصادی پیش آمده از زلزله و کرونا و ...، بخش خصوصی ما بخش مهمی از توان خود را از دست داده است و توان اقتصادی بالایی برای مشارکت در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی را ندارند و ما نیازمند نگاه ویژه وزارت میراث‌فرهنگی هستیم.

در این نشست اعضای تشکل‌های بخش خصوصی گردشگری استان مشکلات خود را با نماینده وزارتخانه مطرح کردند.

کد خبر 2774496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha