ورود بدون هماهنگی نیروهای حشد الشعبی بە مناطق تحت کنترل پیشمرگه و عقب نشینی مجدد این نیروها

صبح روز یکشنبه 2024/8/25، تعداد زیادی از نیروهای حشدالشعبی از نقطه مرزی میان پیشمرگه و ارتش عراق عبور کردند، پس از آن نیروهای پیشمرگه با تانک و سلاح‌های سنگین به محل استقرار حشدالشعبی حرکت کردند. یک منبع عالی رتبه اتحادیه میهنی اعلام کرده است: «نیروهای حشدالشعبی عقب نشینی کرده‌اند و منطقه اکنون تحت کنترل نیروهای پیشمرگه است».

به گزارش کردپرس، طالب موسوی، فرمانده عملیاتهای حشدالشعبی در دیاله اعلام کرد: «ما بر اساس گزارشات سازمان اطلاعات پهپادهای وابسته به حشدالشعبی، از حضور مسلحان داعش در منطقه مطلع شدیم و به منظور انجام عملیات نظامی و با هماهنگی با نیروهای پیشمرگه وارد منطقه شدیم».

شایان ذکر است که علیرغم ادعای فرمانده حشدالشعبی، پیشمرگه پیش از این هماهنگی با نیروهای حشدالشعبی را تکذیب کرده است. عقید بختیار بیسری معاون فرمانده نیروهای پیشمرگه به روداو گفته است: «نیروهای حشدالشعبی  بیش از 150 تجهیزات نظامی را با خود حمل کرده و بدون هیچ هماهنگی وارد این منطقه شده اند».

یک منبع عالی رتبه اتحادیه میهنی در این باره اعلام کرد: «اقدام حشدالشعبی غیر قابل قبول است، ورود نیروهای حشدالشعبی به مرز گرمیان و میدان "چالاو خالد"، بدون اطلاع نیروهای رسمی منطقه بوده و به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد این نیروهای در منطقه بمانند».

منبع ارشد اتحادیه میهنی افزود: «از دولت مرکزی خواسته‌ایم فوراً نیروها دستور خروج این نیروها را صادر کنند زیرا این تخلف غیر قابل قبول است».

شایان ذکر است نیروهای حشدالشعبی روز یکشنبه 2024/8/25، یک چاه نفت در منطقه "کوله‌جو" در شهرستان کفریی اداره مستقل گرمیان، یک چاه نفت را محاصره کردند، درحالی که علاوه بر پلیس نفت و گاز اقلیم کردستان، نیروهای پیشمرگه نیز در آنجا حضور داشته‌اند.

عقید بختیار بیسری فرمانده نیروهای پیشمرگه اعلام کرده است : «نیروهای حشدالشعبی 550 خودرو و تجهیزات نظامی به همراه داشته‌اند که شامل حدود 150 خودروی نظامی بوده است اما آنها درحال عقب نشینی هستند».

بنا به گفته منبع عالی رتبه اتحادیه میهنی، پس از پیام صریح اتحادیه میهنی کردستان، نیروهای حشدالشعبی عقب نشینی کرده‌اند و منطقه اکنون تحت کنترل نیروهای پیشمرگه است.

کد خبر 2774501

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha