عصائب اهل حق: نیروهای حشدالشعبی برای جلوگیری از قاچاق نفت وارد گرمیان شدند

رسانه وابسته به عصائب اهل حق درباره حرکت نیروهای حشدالشعبی به مرز گرمیان گفت: «حشدالشعبی به منظور جلوگیری از قاچاق نفت وارد منطقه گرمیان شد».

به گزارش کردپرس به نقل از شارپرس، رسانه حشدالشعبی اعلام کرده که عملیاتی که ازسوی هزاران سرباز و ده ها خودروی نظامی انجام شده است، برای به دست گرفتن کنترل چاه نفتی بود که از آنجا نفت را قاچاق می‌کردند و نیروهای حشدالشعبی به منظور جلوگیری از قاچاق نفت وارد منطقه گرمیان شده بودند.

روزنامه العربی الجدید گزارش داده است؛ اخیراً گزارش‌های داخلی و بین‌المللی از روند عظیم قاچاق نفت از شمال عراق به ترکیه و ایران خبر داده‌اند که نفت این دو کشور را به قیمتی ارزان برای این دو کشور تامین می‌کند.

روزنامه العربی الجدید اضافه کرد: «احزاب و مقامات اقلیم کردستان سود بسیاری از نفت به دست آوردەاند، به گفته منابع احتمالا تاکنون این سود کاهش یافته باشد اما به لطف نیروهای حاکم از جمله شبه نظامیان مسلح، قاچاق نفت همچنان ادامه دارد».

محمد احسان وزیر سابق در دولت اقلیم کردستان می‌گوید: «اتحادیه میهنی کردستان و حشد شعبی بر سر نفت، اقتصاد و ویران کردن اوضاع کردستان در راستای منافع دوطرف، توافق کرده‌اند، این توافق هم در عالی‌ترین سطح بین طرفین حاصل شده است».

شایان ذکر است صبح روز یکشنبه ۲۰۲۴/۸/۲۵، تعداد زیادی از نیروهای حشدالشعبی از نقطه مرزی میان پیشمرگه و ارتش عراق عبور کردند، پس از آن نیروهای پیشمرگه با تانک و سلاح‌های سنگین به محل استقرار حشدالشعبی حرکت کردند. 

پس از آن طالب موسوی، فرمانده عملیاتهای حشدالشعبی در دیاله اعلام کرد: «ما بر اساس گزارشات سازمان اطلاعات پهپادهای وابسته به حشدالشعبی، از حضور مسلحان داعش در منطقه مطلع شدیم و به منظور انجام عملیات نظامی و با هماهنگی با نیروهای پیشمرگه وارد منطقه گرمیان شدیم».

اما علیرغم ادعای فرمانده حشدالشعبی، پیشمرگه هماهنگی با نیروهای حشدالشعبی را تکذیب کرد. عقید بختیار بیسری معاون فرمانده نیروهای پیشمرگه در این باره اعلام کرد: «نیروهای حشدالشعبی  بیش از ۱۵۰ تجهیزات نظامی را با خود حمل کرده و بدون هیچ هماهنگی وارد این منطقه شده اند».

کد خبر 2774569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha