اتحادیه میهنی کردستان ناحیه «کوله‌جو» را نیز به شبه نظامیان حشدالشعبی تسلیم کرد

رسانه حزب دمکرات کردستان ادعا کرد که اتحادیه میهنی کردستان پس از تحویل کرکوک و چندین منطقه دیگر از کردستان سحرگاه روز یکشنبه تاریخ ۲۰۲۴/۸/۲۵ ناحیه کوله را نیز به شبه نظامیان حشدالشعبی تسلیم کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری کردستان ۲۴، ناحیه کوله‌جو از توابع شهرستان کفری، یک منطقه بزرگ و غنی است که در مسیر اصلی کلار_ گولاله به فاصله ۱۴ کیلومتری از شهرستان کلار واقع شد است همه ساکنین این ناحیه و روستاهای اطراف آن کُرد هستند.

هریم جاف خبرنگار کردستان ۲۴ در گرمیان اعلام کرد نیرویی از شبه نظامیان حشد الشعبی که حدود سه هزار تن و مسلح هستند همراه با ۲۰۰ خودرو و سایر تجهیزات نظامی ناحیه کوله جو را تصرف کردند و سنگرهای متعددی را در این منطقه احداث کرده‌اند و اعلام کرده‌اند ما این اقدام را با توافق و هماهنگی با اتحادیه میهنی انجام داده‌ایم هر کس مانع ما شود با وی برخورد خواهیم کرد.

به گزارش اطلاعاتی که از یک منبع امنیتی در اختیار رسانه خبری کردستان ۲۴ قرار گرفته است اتحادیه میهنی کردستان به تیپ پنجم پیاده نظام پیشمرگه دستور داده است مانع شبه نظامیان حشدالشعبی نشوند زیرا باهم در این خصوص توافق کرده‌اند.

خبرگار کردستان ۲۴ اشاره کرد شبه نظامیان حشد الشعبی چاههای نفتی  کوله‌جو را تصرف کرده‌اند و هیچ اثری از نیروهای پیشمرگه در نزدیکی این چاهها نیست.

این در حالی است که چند روز پس از برگزاری رفراندوم  استقلال کردستان از تاریخ ۱۶ اکتبر سال ۲۰۱۷ اتحادیه میهنی کردستان استان کرکوک و مناطق دیگری از کردستان را به شبه نظامیان حشدالشعبی تسلیم کرده است.

کد خبر 2774505

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha