شبه نظامیان حشدالشعبی عقب نشینی کردند

وزارت پیشمرگه دولت اقلیم کردستان اعلام کرد نیرویی از حشدالشعبی طبق دستوری که از بغداد دال بر عقب نشینی کردن آنها صادر شد، عقب نشینی کردند.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری SNN، در خصوص این تنشهای به وجود آمده وزارت پیشمرگه دولت اقلیم کردستان به شبکه تلویزیونی روداو اعلام کرد یک نیرو از شبه نظامیان حشدالشعبی با توجه به دستوری که از بغداد مبنی بر عقب نشینی فوری از منطقه میدان نفتی قمر دریافت کرده‌اند، عقب نشینی کردند.

اگرچه حشدالشعبی خود این اطلاعات را تایید نکرده است اما به گزارش SNN، ورود نیرویی از حشد الشعبی به منطقه میدان نفتی «قمر» به درخواست وزارت نفت عراق به منظور محافظت از شرکت نفتی «هلال» متعلق به کشور امارات که قرار است در چند روز آینده در این میدان شروع به فعالیت کند، انجام گرفته بود، این کمپانی با وزارت نفت عراق برای توسعه این میدان نفتی قرارداده منعقد کرده است.

اعزام این نیروی بدون اطلاع ارتش عراق و نیروی پیشمرگه و پلیس نفت و گاز اقلیم کردستان انجام گرفته است. از این رو پس از عزیمت این نیرو به این منطقه همه این طرفها پس از گفتگو با هم به این توافق دست یافتند که هیچ نیرویی نمی‌تواند بدون اطلاع قبلی و هماهنگی با آنها به این مناطق ورود کنند بنابراین لحاظتی پیش نیروی حشدالشعبی عقب نشینی از این منطقه عقب نشینی کرد.

سحرگاه روز دوشنبه ۲۵ اگوست سال جاری میلادی نیروی از شبه نظامیان حشدالشعبی وارد میدان «چالاو خالد» در منطقه گرمیان شد.

پس از گذشت کمتر از یک ساعت یک منبع ارشد اتحادیه میهنی کردستان این اطلاعات را تایید کرد و در خصوص موضعشان در این باره  گفت: «نیروی پیشمرگه در این منطقه حضور دارد آنچه که افتاده است تعرض مرزی است و به هیچ عنوان اجازه ماندگاری این نیرو در این منطقه داده نخواهد شد».

وی افزود این اتفاق بدون اطلاع نیروهای رسمی منطقه رخ داده است ما نیز بلافاصله از دولت مرکزی خواستیم که به منظور عقب نشینی این نیرو اقدام لازم را به عمل آورند، زیرا این اقدام به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

کد خبر 2774508

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha