سرخط خبرهای 7شهریور خبرگزاری کردپرس

سرخط خبرهای 7شهریور منتشر شده در خبرگزاری کردپرس در استودیو خبر تقدیم حضور مخاطبان می شود.

استفاده ترکیه از تسلیحات آمریکایی برای پاکسازی نژادی کردها
یکی از مقامات سابق وزرات دفاع آمریکا اذعان کرد ترکیه از جنگنده های اف 16  برای پاکسازی نژادی کردها در عراق و سوریه استفاده می کند.
ترکیه در سه سال اخیر، به طور وسیعی از حملات هوایی و جنگنده های اف 16 برای هدف قرار دادن کردها در عراق و سوریه استفاده کرده است. 
مایکل روبین، از مقامات سابق وزارت دفاع آمریکا، در یادداشتی که در مجله امنیت ملی منتشر کرده، نسبت به پیامدهای فروش تسلیحات آمریکایی به ترکیه هشدار داده است.
او با اشاره به نهایی شدن قرارداد فروش جنگنده های 16 f به ترکیه، به مقامات دولت بایدن یادآوری کرده است که ترکیه از این تجهیزات پیشرفته برای پاکسازی کردها در عراق و سوریه استفاده کرده است.

ارزیابی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا از تعداد نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان عراق
بر اساس ارزیابی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، اقلیم کردستان عراق حدود 150000 نیروی مسلح دارد که بیش از نیمی از آنها وابسته به دو حزب حاکم هستند.
سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا ، در ارزیابی خود از تعداد نیروهای نظامی و امنیتی اقلیم کردستان عراق نوشت: تعداد کل نیروهای نظامی و امنیتی این منطقه 150000 نفر است.
 بر اساس ارزیابی سیا، حدود 45000 تا 50000 تن از این نیروها تحت کنترل حکومت اقلیم کردستان و وابسته به وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان عراق هستند.

شکایت علیه ترکیه به دلیل بمباران تفرجگاه "پرخ"
شماری از قربانیان بمباران منطقه گردشگری "پرخ" در زاخو، علیه ترکیه طرح شکایت کرده اند. وکیل پرونده می‌گوید: «طبق قانون، فرد متقاضی غرامت، لازم نیست حتما شهروند ترکیه باشد».
هوشیار اُزلپ، وکیل پرونده اعلام کرده است: «۱۵ نفر شکایت کرده‌اند که چهار نفر آنها صاحب رستوران، سوپر مارکت و سایر اماکن داخل تفرجگاه هستند و ۱۱ نفر دیگر هم اهل روستایی از توابع منطقه "درکار" هستند


نیروهای پیشمرگه تا سال 2026 به طور کامل ادغام و یکپارچه خواهند شد
یکی از مسئولان وزارت پیشمرگه اعلام کرد که تا سال ۲۰۲۶ تمام نیروهای پیشمرگه ادغام و یکپارچه خواهند شد و تحت فرمان واحد فرماندهی نیروهای مسلح و وزارت پیشمگه قرار خواهند گرفت.
سرتیپ هوشمند رشید اعلام کرد: «اقداماتی برای ادغام و یکپارچه سازی نیروهای پیشمرگه صورت گرفته است و اکنون در مرحله خوبی هستیم»، وی می‌گوید: اگر نیروهای پیشمرگه یکپارچە شوند، آنگاه می‌توانیم بگوییم یک نیروی قدرتمند داریم که می‌تواند دستورات را آنطور که باید اجرا کند.

کد خبر 2774609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha