تهدید به مرگ شهردار ژاپنی به دلیل حمایت از حقوق مهاجران کرد

سرویس جهان- شهردار منطقه کاواگوچی توکیو، پایتخت ژاپن، به دلیل حمایت از حقوق مهاجران کرد به مرگ تهدید شده است.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه ماینیچی ژاپن، نوبو اوکونوکی، شهردار منطقه کاواگوچی ژاپن که بیشترین مهاجران کرد این کشور را در خود جای داده، بر لزوم ایجاد سیستمی برای رعایت حداقل حقوق مهاجران کرد تاکید کرده است. این مسئله سبب شده او به مرگ تهدید شود.

آقای اوکونوکی چند روز پیش با اشاره به وضعیت معلق مهاجران کرد و عدم دسترسی آنها به منبع درآمد کافی و نیز و بلاتکلیف بودن آنها بر اساس قانون کنونی مهاجرت ژاپن، بر لزوم ایجاد سیستمی جامع برای رعیت حداقل حقوق آنها تاکید کرده بود.

 قرارگاه محلی پلیس کاواگوچی و شهرداری این منطقه در اطلاعیه ای اعلام کرده اند که در پستی که در شبکه اجتماعی ایکس یا توییتر سابق منتشر شده، خطاب به آقای اوکونوکی آمده است:« من فردا شما را به قتل خواهم رساند، آقای شهردار. زندگی شما فردا به پایان خواهد رسید.»

شهردار کاواگوچی علیه انتشار سخنان تنفرآمیز و تهدیدآمیز علیه کردهای مهاجر در این کشور نیز سخنرانی کرده بود. اوکونوکی و پلیس کاواگوچی علیه این اظهارات تهدید به مرگ شکایت کرده و پلیس مشغول تحقیق پیرامون این موضوع است.

حدود 2000 شهروند کرد ترکیه از دهه 1990 در ژاپن به سر می برند اما به دلیل قوانین ضد مهاجرت این کشور تنها دو نفر توانسته اند اقامات دائم در این کشور دریافت کنند.

در ماههای گذشته کمپین ضد کردی علیه مهاجران کرد در ژاپن به راه افتاد که بر اساس تحقیقات برخی رسانه های این کشور مانند ماینیچی، اساهی شیمبون و جپان تایمز، منشا بسیاری از این تهدیدها ترکیه بوده است. دولت ترکیه مهاجران کرد در ژاپن را حامی پ.ک.ک قلمداد کرده و آنها را تروریست خطاب می کند.

کد خبر 2774624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha