معاون رئیس پارلمان عراق: کردها ۷۰ درصد پستهای استان کرکوک را از دست داده‌اند

معاون رئیس پارلمان عراق با بیان اینکه یک حزب حق ندارد به تنهایی پستهای کرکوک را توزیع کند، اشاره کرد: «توافق اتحادیه میهنی با احزاب در کرکوک باید از توسط قانون اصلاح شود».

به گزارش کردپرس به نقل از کردستان۲۴، شاخوان عبدالله، معاون رئیس پارلمان عراق گفت: «درحال حاضر کُردها ۷۰ دصد پستهای استان کرکوک را از دست داده‌اند و تنها پست فرماندهی پلیس کرکوک در اختیار کُردها مانده است».

معاون رئیس پارلمان عراق اظهار داشت که "یک حزب حق ندارد به تنهایی پستهای کرکوک را توزیع کند"، وی افزود که توافق اتحادیه میهنی کردستان و احزاب در کرکوک باید توسط قانون اصلاح شود.

شب شنبه ۱۰ آگوست ۲۰۲۴، علیرغم عدم حضور حزب دمکرات کردستان، جبهه ترکمانی و تعدادی از از اعضای عرب شورای استان کرکوک در بغداد، استاندار و رئیس شورای استان کرکوک انتخاب شدند. ریبوار طه به عنوان استاندار و محمد حافظ به عنوان رئیس شورای استان کرکوک انتخاب شدند.

پیش از برگزاری نشست، فراکسیون های حزب دمکرات کردستان، جبهه ترکمانی و ائتلاف عربی در شورای استان کرکوک، در سه بیانیه جداگانه، شرکت در نشست شورای استان کردستان را تکذیب کردند و آن را غیرقانونی خواندند، همچنین گفتند که در زمان مقرر به آنها اطلاع داده نشده است.

کد خبر 2774661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha