جبهه ترکمانی عراق، در هیچ یک از نشست های شورای استان کرکوک مشارکت نخواهد کرد

قحطان الونداوی، مسئول جبهه ترکمانی عراق دراستان کرکوک، گفت: جبهه ترکمانی عراق به دلیل تشکیل غیرقانونی شورای استان کرکوک در هیچ یک از نشست های شورای این استان مشارکت نخواهد کرد.

به گزارش کردپرس، قحطان الونداوی، مسئول جبهه ترکمانی عراق در استان کرکوک، در گفتگو با خبرگزاری «شفق نیوز» گفت: جبهه ترکمانی عراق به دلیل تشکیل غیرقانونی شورای استان کرکوک و دعوت نکردن از ترکمان‌ها برای شرکت در نشست اخیر هتل الرشید بغداد، در هیچ یک از نشست ها و گفتگوهای شورای استان کرکوک مشارکت نخواهد کرد.

وی افزود: « ما در دادگاه فدرال علیه اینگونه اقدامات شورای استان کرکوک،  شکایت کردیم و منتظررای دادگاه در خصوص  مشروعیت شورای این استان هستیم».

الونداوی با اشاره به اینکه  جبهه ترکمانی عراق، هیچ گونه تماس یا نامه رسمی از مقامات استان کرکوک و ادارات تابعه آن برای مشارکت درنشست های شورای این استان، دریافت نکرده است، تاکید کرد : ترکمان ها خیلی بالاتر و بزرگ تر از آن هستند که تنها از طریق رسانه ها به گفتگو در نشست های استان کرکوک دعوت شوند.

وی تصریح کرد: ترکمان‌ها، قوم اصلی در استان کرکوک به شمار می روند و هرکسی که تصور یا تلاش کندکه آنها را به حاشیه براند، سخت در توهم است، زیراهر توافقی که ترکمان ها طرفی در آن نباشند، با شکست مواجه خواهد شد.

کد خبر 2774710

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha