سرخط خبرهای 10شهریور خبرگزاری کردپرس

سرخط خبرهای 10شهریور منتشر شده در خبرگزاری کردپرس در استودیو خبر تقدیم حضور مخاطبان می شود.

پاک شدن سیمای عفرین از نمادهای کردی توسط ترکیه
بر اساس گزارش موسسه عدالت و حقیقت برای سوریه، ترکیه در پی اشغال منطقه کردنشین عفرین، در سال 2018 اقدام به از بین بردن همه نمادهای کردی این منطقه کرده است.
بر اساس این گزارش، همه مکان های عمومی و تاریخی اکنون نام های غیر از نام های قبلی دارند؛ میدان ها، تقاطع ها، خیابان ها و ساختمان های مشهور اسامی ترکی یا غیرکردی دارند و نمادهای کردی به کلی از چهره شهر زدوده شده اند.

رکورد جدید تولید نفت خام در اقلیم کردستان عراق
بر اساس اظهارات سخنگوی انجمن صنعت نفت اقلیم کردستان عراق، تولید نفت خام این منطقه به حجم تولید در زمان صادرات رسمی آن در سال 2023 نزدیک شده است.
به گفته مایلز کاگینز در حال حاضر تولید نفت خام اقلیم کردستان به 350 هزار بشکه در روز رسیده و تا رسیدن به تولید 400 هزار بشکه در زمان صادرات رسمی نفت اقلیم کردستان به ترکیه در سال 2023 فاصله کمی دارد.

تفرقه و چنددستگی بین اقوام استان کرکوک
عضو اتحادیه میهنی کردستان با تاکید بر اینکه 18 منصب در استان کرکوک به جبهه ترکمانی عراق اختصاص داده شده، گفت: با وجود اندک بودن کرسی های جبهه ترکمانی در شورای استان کرکوک، مناصب تخصیص یافته به این جبهه، به تعداد مناصب عرب ها و کردها در این استان نزدیک است.
غیاث سورچی با تاکید بر اینکه باید به استان کرکوک به دیدگاه ملی گرایانه نگریست، ادامه داد: تفرقه و چند دستگی بین اقوام استان کرکوک به نفع این استان نیست.

کد خبر 2774717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha