اثرات مثبت عزل فرمانده انتظامی لاهیجان

بعد از اتفاق ناگوار در یکی از کلانتری های شهرستان لاهیجان، فرمانده انتظامی شهرستان لاهیجان به سبب عدمِ نظارت کافی بر عملکرد و رفتار کارکنان عزل شد.

کرد پرس- این عزل یکی از فرامین فراجا در خصوص واقعه ای منجر به فوت شهروندی در شهرستان لاهیجان می‌باشد. فارغ از هرگونه توجه جرم اعم از مامور و متهم این کمترین اقدام آرامش بخش و عادلانه پلیس در حق شهروندان است که در این واقعه اتفاق افتاد.

حلقه مفقوده ای که در جریان فوت مرحومه امینی شهروند سقزی جای آن خالی بود و منجر به نارضایتی عمومی گردید.  بیاد داشته باشیم هرچه در اجرای عدالت و به کار بردن به موقع اعتذار در پایین ترین سطح برخورد های اجتماعی صورت بگیرد از هزینه های بزرگ جلوگیری می شود.  اگر در جریان شهریور ۱۴۰۱ پلیس در صحنه همانند واقعه لاهیجان برخورد می‌کرد مطمنا کار به آنجایی نمی‌کشید که از رئیس جمهور فقید هزینه کنند.

فارغ از نوع برخورد با متهم مرحوم رویکرد جدید پلیس در برخوردهای روزمره با متهمان قابل تقدیر است. فرماندهی فراجا در این رویکرد ضمن تسلیت به خانواده متوفا و عزل فرماندهان میدانی پلیس و صدور پیگیری روند پرونده نوعی اعتذار عملی از شهروندان را به نمایش گذاشت که می تواند رویدادهای هرچند تلخ را از ساحت سیاسی به دور دارد.

کد خبر 2774719

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha