دانمارک به یک کودک داعشی اجازه بازگشت به این کشور را داد

سرویس سوریه - دیوان عالی دانمارک، وزارت خارجه این کشور را ملزم به بازگشت یک کودک دانمارکی از اردوگاه‌های داعش در شمال و شرق سوریه کرد.

به گزارش کردپرس، دیوان عالی دانمارک به وزارت امور خارجه این کشور دستور داد تا برای بازگشت یک کودک دانمارکی خانواده‌های داعش از اردوگاه‌های شمال و شرق سوریه اقدامات لازم را انجام دهد.

به نوشته آژانس خبری هاوار، دادگاه عالی دانمارک تصمیم گرفت که وزارت امور خارجه این کشور را موظف کند برای بازگشت یک کودک دانمارکی خانواده‌های داعش به دانمارک کمک‌های لازم را انجام دهد.

این کودک با مادرش در اردوگاه روژ در شهر دیرک کانتون جزیره که خانواده‌های هسته‌های داعش در آنجا هستند زندگی می‌کند.

این کودک با نام مستعار (E) در سال ۲۰۱۶ در سوریه به دنیا آمده و از سال ۲۰۱۹ به همراه مادرش در اردوگاه‌هایی که برای خانواده‌های داعشی در نظر گرفته شده اقامت دارد.

مادر او اهل سومالی است، در سال ۲۰۰۱ تابعیت دانمارک را دریافت کرد و در سال ۲۰۱۴ به همسر داعشی خود در سوریه پیوست، سپس در سال ۲۰۲۰ هویت دانمارکی او پس گرفته شد.

تا این لحظه دولت دانمارک به کودکان دانمارکی که در داعش بوده‌اند اجازه بازگشت به کشورشان را داده و تنها به این بچه به خاطر وضعیت مادرش تاکنون اجازه بازگشت نداده است.

لازم به ذکر است که صدها خانواده از عناصر خارجی داعش در اردوگاه‌های شمال و شرق سوریه زندگی می‌کنند. همچنین بیش از ۱۹ هزار تن از اعضای هسته‌های داعش در زندان های نیروهای سوریه دموکراتیک (SDF) زندانی هستند و در انتظار محاکمه هستند.

کد خبر 2774809

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha