آزادسازی یک هکتار از حریم رودخانه های پیرانشهر

مدیر منابع آب شهرستان پیرانشهر گفت: با اخذ دستور قضایی و با همکاری نیروهای قضایی و انتظامی شهرستان پیرانشهر، بیش از یک هکتار از حریم رودخانه های این شهرستان از دخل و تصرف آزادسازی شد.

به گزارش کردپرس، نوید پرچمی با بیان اینکه در این اقدام که بعد از تذکر های شفاهی و کتبی به متصرفان حریم و بستر رودخانه ها داده شد، بیش از ۱ هکتار از اراضی ملی آزادسازی شد.

او با اشاره به اینکه طول بازه آزاد سازی شده بیش از یک هزار متر بود، تصریح کرد: کاربری این اراضی بیشتر به صورت باغ و کاشت درخت بود که به علت دخل و تصرف در حریم و بستر این سه رودخانه آزادسازی شد.

پرچمی افزود: این امور طی ماههای گذشته نیز نسبت به رفع تصرف و قلع و قمع ۵۰ اصله درخت باغی با مساحت حدودی یک هکتار در حریم رودخانه های این شهرستان اقدام کرده بود.

مدیر منابع آب شهرستان پیرانشهر گفت: برابر با ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب بستر رودخانه ها، کانال های عمومی، انهار طبیعی و مسیل ها در اختیار حکومت اسلامی بوده و دخل و تصرف در آنها ممنوع می باشد.

رئیس اداره منابع آب شهرستان پیرانشهر ایجاد اعیانی و ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه ها را باعث دخل و تصرف در حریم و بستر دانست و تاکید کرد: این کار موجب به هم خوردن مورفولوژی طبیعی رودخانه ها می شود.

کد خبر 2774841

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha