توافقنامه امنیتی بین بغداد و آنکارا با هدف مشروعیت بخشیدن به حضور نیروهای ترکیه در عراق امضاء شده است

لقمان حسن،سیاستمدار کُردعراقی، گفت: توافقنامه امنیتی بین بغداد و آنکارا با هدف مشروعیت بخشیدن به حضور نیروهای اشغالگر ترکیه در عراق امضاء شده است.

به گزارش کردپرس، لقمان حسن، سیاستمدار کُردعراقی، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «العهد» عراق، با اشاره به اینکه توافقنامه امنیتی امضاء شده بین بغداد و آنکارا دارای بندهای مبهمی است و در آن هیچ گونه محدودیت زمانی برای خروج نیروهای ترکیه از خاک  عراق، وجود ندارد، افزود: هدف از امضاء این توافقنامه مشروعیت بخشیدن به اشغال خاک عراق توسط ترکیه است.

لقمان حسن با یادآوری اینکه پس از تشکیل دولت جدید عراق درخواست‌های پارلمانی و سیاسی برای اخراج نیروهای خارجی از عراق ارائه شده است، تصریح کرد: دولت اقلیم کردستان تحت سیطره حزب دمکرات کردستان است و همگان از آن آگاهند.

وی با بیان اینکه نیروهای ترکیەای در جنگ داخلی بین دو حزب کردستانی در دهه 90  از حزب دمکرات کردستان حمایت کردند و با اتحادیه میهنی جنگیدند، تاکید کرد: تا هنگامی که حزب دمکرات کردستان قدرت را در اقلیم کردستان در اختیار داد، هیچ یک از دیگر احزاب کردستانی توانایی مخالفت با سیاست اشغالگری ترکیه و تداوم تهاجم آن به اقلیم کردستان و شمال عراق را نخواهند داشت.

کد خبر 2774863

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha