۴۹ هزار شهروند اقلیم برای اولین بار واجد شرایط رای دادن در انتخابات پارلمانی هستند

حدود ۳ میلیون شهروند اقلیم کردستان می‌توانند در انتخابات پارلمانی کردستان شرکت کنند که بیش از ۴۸ هزار تن از این افراد برای اولین بار واجد شرایط رای دادن در انتخابات هستند.

به گزارش کردپرس به نقل از روداو، بر اساس آمار منتشر شده از سوی کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق، در انتخابات پارلمانی کردستان ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار و ٨٦٥ شهروند اقلیم کردستان می‌توانند در انتخابات شرکت کنند، این افراد دارای کارت بیومتریک رای دهی هستند.

۲۰ اکتبر ۲۰۲۴ به عنوان تاریخ انتخابات پارلمان کردستان تعیین شده است، بیش از ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار شهروند به سن قانونی برای رای دهی رسیده‌اند اما همه آنها برای رای دادن به روش بیومتریک اقدام نکرده اند.‌

عماد جمیل رئیس تیم مطبوعاتی کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق اعلام کرد کسانی که ثبت نام بیومتریک انجام نداده‌اند نمی‌توانند در انتخابات پارلمانی کردستان شرکت کنند زیرا مهلت ثبت نام به اتمام رسیده است.

۴۸ هزار ۹٥۲ رای دهنده در اقلیم کردستان برای اولین بار واجد شرایط رای دادن هستند که ۴۳ هزار و ۲۱۴ تن از آنها متولد سال ۲۰۰۶ و ۵۷۳۸ نفر دیگر این شهروندان متولد سال ۲۰۰۵ و کمتر هستند که در انتخابات قبلی فاقد کارت بیومتریک بودەاند.

عماد جمیل گفت که در انتخابات آتی متولدین تا تاریخ ۲۰ اکتبر ۲۰۰۶، واجد شرایط رای دادن هستند.

شایان ذکر است که از ۲۹ فوریه ثبت نام بیومتریک رای دهی توسط کمیسیون متوقف شده است و تمامی رای دهندگان باید به همراه کارت بیومتریک به شعب اخذ رای مراجعه کنند.

کد خبر 2774867

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha