شبکه آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب در آذربایجان غربی به بهرەبرداری رسید

بهره برداری همزمان از ۵۰۳۵ هکتار از اراضی محدوده طرح شبکه فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور در آذربایجان غربی با حضور وزیر جهاد کشاورزی و استاندار آذربایجان‌غربی آغاز شد.

به گزارش کردپرس، چهار پروژه شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور تحت عنوان کرم آباد ۱ در سطح یکهزار و ۵۰۰ هکتار، قیقاج در سطح یکهزار و ۳۵۵ هکتار ، نازک ۱ و ۲ در سطح یکهزار و ۷۰۰ هکتارو بابا احمد در سطح ۴۸۰ هکتار از اراضی کشاورزی در شهرستان های پلدشت ، چایپاره و چالدران استان آذربایجان غربی از سال ۱۳۹۵ عملیات اجرایی آنها آغاز شده بود با حضور وزیر جهاد کشاورزی و استاندار آذربایجان‌غربی بهره برداری از این پروژه ها به صورت رسمی آغاز  شد.

بهره برداران ۲۷ روستای تحت پوشش شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشوردر قالب ۴ تعاونی تولید از مزایای اجرای این طرح در شهرستانهای مذکور بهره مند شدند.

برای اجرای این طرح ها اعتباری بالغ بر یکهزار و ۱۷۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی سرمایه گذاری و هزینه شده است.

با بهره برداری از این طرح ها برای ۲۲ هزار و ۸۳۵ نفر به صورت مستقیم و ۹ هزار و ۱۸۰ نفربه صورت غیر مستقیم اشتغال زایی شده است و ۴ هزار و ۶۰۵ خانوار از مزایای اجرای این طرح ها بهره مند شدند.

وزیر جهاد کشاورزی در آیین بهره برداری از شبکه آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب در آذربایجان غربی گفت: حفاظت از منابع آبی و خاکی کشور ضروری بوده و این امر با استفاده از دانش، علم و فناوری و همچنین ترویج این موارد محقق می شود.

غلامرضا نوری  افزود: لازم است جدی تر از گذشته موارد یاد شده چه در اصلاح ساختاری در وزارتخانه و چه از نظر عملیاتی پیگیری شود.

او اظهار کرد: ما موظف هستیم امنیت غذایی کشور و معیشت و سفره های هموطنان را تامین کنیم و آن را تداوم و بهبود ببخشیم و با استفاده بهینه از منابع موجود در راستای افزایش تولید حرکت کنیم. در این مسیر هم لازم است از ظرفیت تمامی تشکلها، کشاورزان و مردم استفاده شود چرا که کشاورزان در میدان و صحنه عمل هواره حضور دارند.

کد خبر 2774920

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha