کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق انتخابات تغییراتی را در شیوه نظارت بر انتخابات پارلمانی کردستان اعمال کرد

کمیسیون مستقل انتخابات عراق تغییراتی را در یکی از بندهای دستوالعمل این کمیسیون برای ناظران داخلی انتخابات پارلمانی کردستان اعمال کرد با  این تغییر ناظران می‌توانند علاوه بر استانهای خود در استانها دیگر نیز بر روند رای گیری نظارت کنند.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری روداو، شورای کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق تصمیم گرفت روند ثبت نام و تایید تیم ناظرین داخلی را برای برگزاری انتخابات پارلمانی کردستان اصلاح کند.

بر اساس این تصمیم یکی از بندهای ماده ۳ این دستورالعمل حذف شده است.

این بند شامل شرطی بوده است برای ناظران بر روند رای گیری که می‌بایست الزاما اهل استانی باشند که در مراکز رای گیری بر انتخابات آن نظارت می‌کنند.

عماد جمیل رئیس تیم خبرنگاری کمیسیون عالی مستقل انتخاابت عراق به شبکه روداو اعلام کرد بر اساس اصلاحیه صورت گرفته ناظری که اهل استان سلیمانیه یا هر استان دیگری که باشد می‌تواند در استانهای دیگر نیز بر روند انتخابات نظارت کند.

در بخش دیگری از این تصمیم آمده است که ناظر باید گواهی ثبت نام خود را که از ادارات سازمانهای غیردولتی اقلیم کردستان تهیه کرده است، ارائه دهد و باید مالیاتهای بیشتری در دفاتر انتخابات برای تعداد بیشتری از ناظرین استانهای دیگر فراهم شود.

براساس دستورالعمل این کمیسیون فردی که ناظر داخلی بر انتخابات است باید از شهروندان عراق و دارای ۱۸ سال تمام سن باشد و حداقل دارای مدرک تحصیلات متوسطه باشد و از نامزدهای انتخاباتی و معاونین لیستهای انتخاباتی نباشد و همچنین نباید کارمند کمیسیون عالی انتخابات و یا جز نیروهای امنیتی باشد و دارای کارت بایومتریک رای گیری باشد.

انتخابات پارلمانی کردستان در تاریخ ۲۰ اکتبر سال جاری میلادی برگزار خواهد شد

کد خبر 2774925

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha