پایگاه اورژانس بانوان در کردستان راه اندازی می شود

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: طبق دستورالعمل سازمان اورژانس کشور، استقرار پایگاه اورژانس بانوان در سراسر استان کردستان در دستور کار قرار دارد.

به گزارش کرد پرس، حسین جعفری از وجود ۷۱ پایگاه فعال اورژانس دانشگاه علوم پزشکی در سطح استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۴۰ پایگاه جاده ای، ۳۰ شهری و یک پایگاه هوایی در حال ارائه خدمات به مردم است.

وی از فعالیت ۱۳ خانم در پایگاه اورژانس بانوان شهر سنندج خبر داد و افزود: طبق دستورالعمل سازمان اورژانس کشور، استقرار پایگاه اورژانس بانوان در سراسر استان در دستور کار قرار دارد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد: جذب بانوان فوریت های پزشکی به صورت کاردان یا کارشناس فوریت های پزشکی است که در حوزه مرکز ارتباطات ۱۱۵ و عملیات های مورد نیاز در حال خدمت رسانی هستند.

جعفری با اشاره به فعالیت نیروهای آموزش دیده، متخصص و کارشناس در مرکز ارتباطات تلفنی ۱۱۵ فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، ادامه داد: این نیروها قبل از رسیدن آمبولانس به محل مورد نظر، بیمار را با دستورالعمل های نجات بخش راهنمایی می کنند.

وی از افتتاح پایگاه اورژانس گل تپه سقز نیز در آینده ای نزدیک خبر داد.

کد خبر 2774930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha