سنگ فرش هر خیابان از طلاست؛ رازهای یک موفقیت بزرگ

سرویس فرهنگ و هنر- کتاب «سنگفرش هر خیابان از طلاست» نوشته «کیم وو چونگ» مدیر و مؤسس شرکت «دِوو» است که در آن روایت زندگی خود از فقر و نداری تا پایه گذاری بزرگترین کمپانی تجاری جهان را به تصویر می کشد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، «هرکجا می روم سریعاً متوجه می شوم چگونه می توان در آنجا تجارت را آغاز کرد. من روزی به مزاح گفتم همه خیابان ها از طلا پوشیده شده اند پس خودم هم به سراغ آن رفتم البته بسیاری از مکان ها نیز وجود دارند که با طلا پوشانده نشده اند و تجارت و پول در آوردن در آنجا آسان نبوده و نیاز به کار سخت و طاقت فرسا دارد.

یک هنرمند برای نقاشی به زیباترین نقاط می رود، یک ماهیگیر برای ماهی گیری به بهترین نقاط می رود و یک تاجر برای تجارت به دنبال بهترین و پرسودترین موقعیت ها می گردد».

این قسمتی از کتاب «سنگفرش هر خیابان از طلاست» نوشته «کیم وو چونگ» است؛ کسی که مدیر و مؤسس کمپانی دوو بوده و توانست علیرغم چالش های بسیار، شرکتی با استانداردهای جهانی را در کوتاه ترین زمان ممکن تأسیس کند.

«کیم وو چونگ» زاده ی ۱۹ دسامبر ۱۹۳۶، رئیس سابق هیئت مدیره و مؤسس شرکت دوو است. کیم در شهر تااگو در کره جنوبی به دنیا آمد و در دوران کودکی به فروش روزنامه مشغول بود. او در سال ۱۹۶۰ مدرک خود در رشته اقتصاد را از دانشگاه یانس کره جنوبی دریافت کرد و پس از یک سال خدمت در شورای توسعه اقتصادی کره جنوبی، کار تجاری خود را در شرکت صنایع هان سانگ آغاز نمود تا مقام مدیریت این شرکت ارتقا پیدا کرد. کیم در سال ۱۹۶۷ کار خود را رها و شرکت صنایع دوو را با ۵ تن نیرو به عنوان شریک تأسیس کرد.

«کیم وو چونگ» با نوشتن کتاب «سنگفرش هر خیابان از طلاست» در واقع زندگینامه خود را روایت کرده؛ این کتاب نخستین بار در سال ۱۹۹۲ منتشر شد. او در این کتاب نشان می دهد که چگونه توانست از یک پسر روزنامه فروش فقیر، به مؤسس کسب و کاری تبدیل شود که اکنون فروشی بیش از شرکت های بزرگی چون «زیراکس» و «سونی» دارد.

در این کتاب نویسنده اسرار مدیریت، استراتژیهای آزموده شده، توصیه های کاربری، مصال های ساده و تکنیک های منحصر به فرد خود را به مخاطبان عرضه می کند. این کتاب که یکی از پرفروش ترین آثار تاریخ در کشور کره جنوبی است با ترکیب خود زندگینامه مردی بسیار موفق با شیوه های برتر مدیریت و تفکر مثبت، منبع الهامی بسیار ارزشمند برای مخاطبان سراسر جهان به حساب می آید.

کتاب «سنگفرش هر خیابان از طلاست» در چهار بخش با ۵۲ فصل به هر آنچه برای ساخت یک زندگی قدرتمند نیاز است اشاره می کند. موردی که خود نویسنده آن را انقلابی در تاریخ کره جنوبی می داند.

کتاب حاضر مجموعه ای از یادداشت های کوتاه کیم خطاب به مردم کشورش است و یکی از عواملی که باعث شده این کتاب تنها سخنرانی یک تاجر موفق نباشد این است که او داستان واقعی زندگی خودش را روایت می کند.

آنچه با مطالعه «سنگفرش هر خیابان از طلاست» برای مخاطب به دست می آید این است که خواننده می فهمد می تواند مشکلات را تبدیل به موفقیت کند. /

کد خبر 2774932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha