عضو سابق دفتر سیاسی اتحادیۀ میهنی کردستان: اتحادیه میهنی از قالب حزب خارج شدە و به یک شرکت تبدیل شده است

سالار عزیز، از چهره‌های برجسته اتحادیه میهنی کردستان، طی یک کنفرانس خبری در منزل ملا بختیار، انتقادات صریحی نسبت به وضعیت کنونی این حزب ابراز کرد.

بە گزارش کردپرس بە نقل از سپی میدیا روز جمعە 7 اکتبر 2024 سالار عزیز عضو سابق دفتر سیاسی اتحادیۀ میهنی کردستان طی نشستی خبری در واکنش بە حملۀ نیروهای کماندوی تحت فرماندهی بافل طالبانی به دفتر فرهنگی چاودیر وابسته به ملا بختیار گفت: "ما خودمان اتحادیه میهنی را تأسیس کردیم و ما اتحادیه میهنی واقعی هستیم. آن‌ها (رهبران فعلی) اتحادیه میهنی نیستند." سالار عزیز همچنین به سیاست‌های جاری این حزب اشاره کرد و افزود: "نیازی نیست کماندوها را بیاورند. کسی که در این سرزمین به دنیا نیامده، زبان کردی نمی‌داند و عضو اتحادیه میهنی نبوده، نمی‌تواند ادعا کند که از اتحادیه دفاع می‌کند. ما خودمان اتحادیه میهنی را تأسیس کردیم و از آن دفاع کرده‌ایم."

وی در ادامه، وضعیت فعلی اتحادیه میهنی را زیر سؤال برد و گفت: "آیا اکنون آن‌ها صاحب اتحادیه هستند و ما نیستیم؟ آیا ما اتحادیه میهنی واقعی نیستیم؟ مردم از دیگر احزاب می‌آیند و از ما می‌پرسند، اتحادیه میهنی دیگر به عنوان یک حزب باقی نمانده است؛ بلکه اکنون به یک شرکت تبدیل شده است."

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که اتحادیه میهنی کردستان در آستانه انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان قرار دارد و روز 5 اکتبر 2024 نیروهای کماندو تحت فرماندهی بافل طالبانی با یورش به ساختمان مرکز فرهنگی چاودیر وابسته به ملا بختیار، اموال این موسسه را توقیف کردند. 

کد خبر 2774947

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha