پاسخ شدیداللحن اتحادیه میهنی به موضع حزب دمکرات کردستان در خصوص ملابختیار

در بیانیه دفتر رسانه‌ای و آگاهی اتحادیه میهنی کردستان اعلام کرد نهاد رسانه‌ای «چاودیر» از ابتدای تاسیس با حمایت مالی اتحادیه میهنی کردستان فعالیت کرده است و تا کنون نیز ادامه داشته است.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری شارپرس، در بیانیه‌ای که توسط دفتر اطلاع‌رسانی و آگاهی اتحادیه میهنی کردستان منتشر شد، آمده است که دستگاه "چاودێر" از ابتدای تأسیس، با حمایت مالی اتحادیه میهنی کردستان فعالیت‌های خود را آغاز کرده و تا امروز نیز ادامه داده است.

در این بیانیه همچنین تصریح شده است که "ملا بختیار" دیگر در صفوف اتحادیه میهنی کردستان نیست و مشخص شد که ساختمان مؤسسە چاودیر را تحویل نخواهد داد و او نیز تمایلی به ادامه فعالیت‌هایش تحت چتر اتحادیه میهنی ندارد. اتحادیه میهنی تأکید کرده است که مطابق حقوق قانونی خود، با آرامش و بدون هیچ‌گونه نزاعی، تلاش خواهد کرد تا ساختمان دستگاه چاودیر را بازپس بگیرد.

در این بیانیه تأکید شده که این تلاش‌ها هیچ ارتباطی با محدودیت آزادی بیان یا سرکوب اندیشه آزاد ندارد، بلکه حمایت از آزادی فعالیت‌های روزنامه‌نگاری و گسترش مرزهای دموکراسی بخشی از استراتژی همیشگی اتحادیه میهنی بوده و همچنان به قوت خود باقی است. این اقدامات در راستای تلاش‌های مستمر این حزب برای سازماندهی بهتر نهادهای خود و خدمت‌رسانی بیشتر به کردستان و مردم آن است. اتحادیه میهنی هرگونه شایعه درباره استفاده از نیروی نظامی برای بازپس‌گیری این ساختمان را رد می‌کند.

همچنین دفتر اطلاع‌رسانی و آگاهی اتحادیه میهنی می‌افزاید: "متأسفانه، رسانه‌های وابسته به حزب دمکرات کردستان، همان‌گونه که همیشه تلاش دارند، به دنبال وارونه جلوه دادن حقیقت و فریب مردم کردستان هستند. از آن‌ها می‌خواهیم اگر واقعاً دغدغه آزادی فعالیت‌های روزنامه‌نگاری و آزادی اندیشه دارند، روزنامه‌نگاران و فعالانی را که در زندان‌های تاریک اربیل و بادینان به‌سر می‌برند، آزاد کنند. سلیمانیه نیازی به اشک تمساح شما ندارد، بلکه شما باید از درس‌های آزادی و دموکراسی که در سلیمانیه سربلند وجود دارد، یاد بگیرید."

کد خبر 2774952

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha