راه نرفته و کار نکرده بساری در زمینه دفاع مقدس در کردستان وجود دارد

استاندار کردستان گفت: راه نرفته و کار نکرده بسیاری در زمینه دفاع مقدس در استان وجود دارد و ارزش های دفاع مقدس باید به نسل جوان و نوجوان اطلاع رسانی شود.

به گزارش کرد پرس، اسماعیل زارعی کوشا در جلسه هماهنگی برنامه های هفته دفاع مقدس با تأکید بر اینکه پرداختن به دفاع مقدس نباید به یک هفته محدود شود، گفت: باید از هر فرصتی برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس و احیای ویژگی هایی که در آن مقطع تاریخی سرنوشت ساز خلق شد استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: متأسفانه نسل جوان و نوجوان ما آن گونه که باید و شاید اطلاعات لازم را در مورد دفاع مقدس و افتخارآفرینی های این ملت در آن دوران ندارند نیازمند جهاد تبیین در این حوزه هستیم.

استاندار کردستان با بیان اینکه برنامه ریزی های خوبی برای برگزاری ویژه برنامه های دفاع مقدس در استان انجام گرفته که قابل تقدیر است، افزود: در طول این سال ها اقدامات بسیار خوبی در راستای تبیین دفاع مقدس انجام شده است اما کافی نبوده و نیاز به تلاش جدی تر در این حوزه هستیم.

زارعی کوشا ادامه داد: راه نرفته و کار نکرده بسیاری در زمینه دفاع مقدس در استان وجود دارد و ارزش های دفاع مقدس باید به نسل جوان و نوجوان اطلاع رسانی شود

وی یادآور شد: بهره گیری از تمام ظرفیت ها برای پرداختن به موضوع مهم دفاع مقدس در مناسبت های مختلف مورد توجه قرار گیرد.

استاندار کردستان با بیان اینکه شروع سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس مقارن شده است، بیان کرد: باید از این فرصت در راستای تبیین هرچه بیشتر دفاع مقدس در بین نسل جوان بهره گرفته که البته نیازمند محتواهای تأثیرگذار در این خصوص هستیم.

زارعی کوشا گفت: خوراکی که برای تبیین دفاع مقدس نیاز داریم باید از طریق دستگاه های فرهنگی، سپاه و غیره تأمین شود و روشنگری های لازم در این خصوص انجام گیرد.

وی اظهار کرد: جمهوری اسلامی هیچگاه پیشقدم برای آغاز جنگ نبوده اما همواره برای ایجاد مانع در برابر تهاجمات بر توان نظامی خود افزوده است.

استاندار کردستان با بیان اینکه تا این مقطع به موضوع دفاع مقدس از جنبه حماسی و شعاری پرداخته شده است، افزود: حوزه بسیار مهم تعقلی و مدیریت جنگ مورد توجه قرار نگرفته است باید دستاوردهای دفاع مقدس به نسل جوان اطلاع رسانی شود.

زارعی کوشا اظهار کرد: در دفاع مقدس پیروز میدان بودیم، ایران به عنوان کشوری که انقلاب نوپای آن تازه شکل گرفته بود در مقابل رژیم بعثی ایستادگی کرد که بسیاری از کشورهای ابرقدرت دنیا از آن حمایت می کردند.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس در کردستان نه از سال ۵۹ بلکه از همان روزهای اول پیروزی انقلاب شروع شده است، ادامه داد: مجاهدت های زیادی در کردستان در دوران دفاع مقدس و مقابله با ضدانقلاب انجام گرفته ولی تاکنون اثر سینمایی و هنری فاخر در این زمینه تولید نشده است.

استاندار کردستان با بیان اینکه گروهک های ضدانقلاب به نام مردم کرد در مقابل مردم کرد بودند، یادآور شد: چند صد زن کرد به دست همین گروهک ها تکه تکه شدند و به بدترین شکل بعد از شکنجه فراوان به شهادت رسیدند.

زارعی کوشا با بیان اینکه ضدانقلاب جنایت های زیادی در این استان انجام دادند متأسفانه آن گونه که باید به آن پرداخته نشده است، بیان کرد: رسانه ها و صداوسیما باید مردم را در بیان خاطرات دفاع مقدس مشارکت دهند این مهم نیاز به یک برنامه ریزی و نوآوری است.

وی گفت: هر گوشه از کردستان یک خاطرات و عناوین از دفاع مقدس دارد هر میزان بتوانیم بر موضوعات بومی دفاع مقدس تمرکز داشته باشیم به همان میزان موفق خواهیم بود.

کد خبر 2774970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha