دستگاە امنیت اقلیم کردستان: بهزاد خسروی خودش درخواست استرداد بە ایران را داشتە است

سازمان امنیت اقلیم کردستان اعلام کرد که یک شهروند از کردستان ایران را دستگیر کرده و سپس او با امضای تعهدنامه‌ای درخواست بازگشت به ایران را کرده است.

بە گزارش کردپرس بە نقل از تلویزیون روداو در بیانیه‌ای که از سوی سازمان امنیت اقلیم کردستان منتشر شده، آمده است: "هفته گذشته، بهزاد خسروی، به دلیل نداشتن مجوز اقامت و سکونت، توسط نیروهای امنیتی سلیمانیه در داخل این شهر دستگیر شد. تحقیقات نشان داد که او فاقد مجوز اقامت در اقلیم کردستان بوده و این موضوع ارتباطی با فعالیت‌های سیاسی ندارد."

بر اساس این بیانیه، "بهزاد خسروی درخواست بازگشت به جمهوری اسلامی ایران را مطرح کرده است. برای این منظور، امنیت سلیمانیه یک تعهدنامه قانونی را به امضای وی رسانده که بر اساس درخواست شخصی خودش خواهان بازگشت به ایران است."

سازمان امنیت اقلیم کردستان، که نیروهای امنیتی مرزی سلیمانیه را نیز شامل می‌شود، همچنین تأکید کرده است که پس از تکمیل تعهدنامه، مراحل قانونی بازگشت او از طریق ادارە گذرنامۀ استان سلیمانیه اجرا شده است.

به گزارش منابع خبری، این شهروند در تاریخ ۳۱ اوت از مرز باشماق به مقامات ایرانی تحویل داده شده است.

بهزاد خسروی که در سال ۱۹۸۷ در شهر سقز متولد شده، از سال ۲۰۱۴ در سلیمانیه سکونت داشته و از کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل درخواست پناهندگی کرده بود.

به ادعای «سازمان حقوق بشری "هەنگاو»، بهزاد پیش از تحویل به مقامات امنیتی ایران، "پس از شکنجه" به آنان سپرده شده است. نیروهای امنیتی سنندج روز یکشنبه ۱ سپتامبر ۲۰۲۴ با برادر بهزاد خسروی، ساکن سقز، تماس گرفته و خبر بازداشت و بازگرداندن او را اعلام کرده و افزودند که بهزاد به زودی در سنندج محاکمه خواهد شد.

در همین حال، حزب دمکرات کردستان ایران "حدکا" نیز در بیانیەای ادعا کردە است کە بهزاد خسروی دارای اقامت قانونی در اقلیم کردستان بودە است.

کد خبر 2774972

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha