تاثیر خروج آمریکا از عراق بر کردهای سوریه

سرویس جهان- برخی کارشناسان با اشاره به این که حضور نیروهای آمریکا در عراق برای ارسال تجهیزات و لجستیک حیاتی است، خروج نیروهای آمریکا از عراق را لطمه ای قابل توجه به موقعیت نیروهای کرد سوریه دانسته اند.

به گزارش کردپرس، خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات آمریکایی و عراقی، از خروج اکثر نیروهای آمریکا از عراق تا انتهای سال 2026 خبر داده است. با این که پنتاگون تعیین تاریخ نهایی خروج نیروهای آمریکا از عراق را تایید نکرده اما از مذاکرات واشنگتن- بغداد برای تعیین موعد خروج خبر داده است.

وبسایت خبری-تحلیلی میدل ایست آی با اشاره به ارسال ماهانه دهها کامیون سلاح و لجستیک برای نیروهای کرد سوریه از طریق اقلیم کردستان عراق، ادامه حضور نیروهای آمریکا، حداقل در اقلیم کردستان را برای ادامه حیات اداره خودگردان کرد سوریه که همواره هدف حملات و تهدیدهای ترکیه قرار دارد، حیاتی دانسته است.

این پایگاه خبری هشدار داده است با خروج کامل نیروهای آمریکا از عراق و سپس اقلیم کردستان عراق، موقعیت کردهای سوریه به شدت به خطر خواهد افتاد؛ چرا که کمک رسانی به آنها از طریق آمریکا با تاخیر انجام خواهد شد و تهدیدهای ترکیه نیز بیشتر خواهد شد.

اندرو تبلر، مدیر سابق در شورای امنیت ملی آمریکا، با اشاره به این که آمریکا از طریق اقلیم کردستان عراق کمک های لازم به نیروهای کرد سوریه را ارسال می کند، به میدل ایست آی گفته است ادامه حضور آمریکا در اربیل موضوعی حیاتی برای کردها سوریه است. آمریکا در سریع ترین زمان ممکن می تواند اقدامات لازم را در مرز میان عراق و سوریه، از این طریق انجام دهد.

میدل ایست آی خروج نیروهای آمریکا از عراق را زمینه ساز خروج 900 نیروی نظامی آمریکا از سوریه دانسته و هشدار داده است با خروج نیروهای آمریکا از سوریه ممکن است حیات اداره خودگردان کردی در سوریه به خطر بیفتد.

کد خبر 2774990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha