کشف لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق به ارزش ١٣ میلیارد ریال در آذربایجان غربی

مدیر نظارت و ارزیابی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه از کشف بیش از ۴۱ هزار قلم کالای غیرمجاز آرایشی و بهداشتی به ارزش بیش از ۱۳ میلیارد ریال در مرداد ماه سال جاری توسط کارشناسان نظارتی این معاونت خبر داد.

به گزارش کردپرس، اکبر زمانی در این باره گفت: با توجه به نقش غذا و دارو در حفظ و ارتقاء سلامت آحاد جامعه و تأثیرگذاری و تأثیرپذیری آن از مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، این معاونت به‌عنوان یکی از اعضای کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان بوده و ضمن حضور فعال در جلسات استانی از طریق تشکیل جلسات کمیته فرعی مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت‌ محور و برنامه‌ریزی و برگزاری بازرسی‌های هفتگی خود کارشناسان این معاونت و مشترک با سایر مراجع نظارتی، درزمینه جلوگیری از مصرف کالای قاچاق و فرهنگ‌سازی برای استفاده بیشتر از کالاهای ایرانی تولید داخل کشور تلاش می‌نماید.

او بیان کرد: به دلیل شرایط جغرافیایی و مرزهای طولانی استان با کشورهای همسایه موضوع مبارزه با قاچاق کالا در حوزه محصولات سلامت‌ محور همیشه از اولویت های کاری کارشناسان این معاونت بوده و تشدید بازرسی‌ها از مراکز عرضه و انبار کالاها می‌تواند کمک کند تا در شرایط کنونی مردم کمترین آسیب ببیند.

زمانی در خصوص بازرسی‌های صورت گرفته در مرداد ماه سال جاری گفت: تعداد ٤١ هزار و ٨١٤ قلم کالای غیرمجاز شامل انواع کالای آرایشی و بهداشتی غیرمجاز، تقلبی و تاریخ گذشته به ارزش بیش از ۱۳ میلیارد ریال در حوزه مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت‌ محور کشف و ضبط گردیده و متخلفین جهت صدور حکم نهایی به مراجع قضایی معرفی‌ شده‌اند.

مدیر نظارت و ارزیابی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در پایان تاکید کرد: تنها راه تشخیص کالای اصل از کالای تقلبی و غیرمجاز استفاده از نرم افزار تیتک و یا برچسب اصالت کالای زردرنگ و اصالت سنجی آن است. از همشهریان عزیز خواهشمندیم در هنگام خرید اقلام آرایشی و بهداشتی حتما به این موضوع توجه داشته باشند و با ارسال کد ۱۶ رقمی به شماره پیامکی ۲۰۰۰۸۸۲۲ از اصل بودن کالای خریداری شده خود اطمینان حاصل کنند.

کد خبر 2774997

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha