پزشکیان در سفر بە اربیل و سلیمانیە با مقامات دولتی و حزبی اقلیم کردستان دیدار خواهد کرد

محمد محمودیان سرکنسول ایران در سلیمانیه اعلام کرد مسعود پزشکیان رئیس جمهور ایران فردا پنجشنبه وارد اربیل خواهد شد. ظهر همین روز به سلیمانیه خواهد رفت و با بافل جلال طالبانی رئیس اتحادیه میهنی کردستان و مقامات دولتی و حزبی دیدار خواهد کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری خندان، محمد محمودیان سرکنسول ایران در سلیمانیه روز چهارشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد مسعود پزشکیان رئیس جمهور ایران همراه با یک هیئت عالیرتبه این کشور وارد عراق شد و با مقامات ارشد این کشور دیدار کرد. سفر پزشکیان به منظور گسترش روابط با کشورهای جهان به ویژه با کشورهای همجوار است.

به گزارش کردپرس، محمد محمودیان، سرکنسول ایران گفت: با توجه به اهمیت عراق و مسائل مشترک میان دو کشور، هیأت ایران در این سفر برنامه فشرده‌ای دارد و در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، امنیتی، فرهنگی، علمی و زیست محیطی، گفتگوها و توافقاتی صورت خواهد گرفت.

وی اشاره کرد هیئت عالیرتبه ایرانی پس از دیدار با مقامات عراقی و امضای یاداشت تفاهمات مختلف به اقلیم کردستان سفر خواهد کرد.

محمودیان افزود: رئیس جمهور ایران با مسئولان ارشد دولت اقلیم کردستان دیدار خواهد کرد  و ظهر پنچشنبه وارد سلیمانیه خواهد شد و با بافل جلال طالبانی و دیگر مقامات دولتی و حزبی نیز نشستی خواهد داشت.

محمودیان در خصوص علت سفر پزشکیان گفت: "کردستان دارای دو مرکز است سلیمانیه و اربیل، رئیس جمهور پس از سفر به اربیل وارد سلیمانیه به عنوان مرکزی دیگر کردستان خواهد شد".

سرکنسول ایران در سلیمانیه تصریح کرد: رئیس جمهور ایران روز پنجشنبه ۱۲ سپتامبر به اربیل سفر خواهد کرد و همچنین به سلیمانیه، شهر ادب، فرهنگ و جایگاه کسانی چون رئیس جمهور فقید عراق، جلال طالبانی می‌رود و با مقامات دولتی و مقامات ارشد اتحادیه میهنی در سلیمانیه دیدار خواهد داشت.

وی تصریح کرد سفر رئیس جمهور حامل پیام مهمی برای همه طرفها است، این روابط مبتنی بر تاریخ و تمدن و فرهنگ می‌باشند.

محمد محمودیان افزود: فراز و نشیبهای گاه و بیگاه هیچ آسیبی به روابط دوستانه ما وارد نمی‌کند و همانطور که رئیس جمهور امروز گفت روابط میان ایران و اقلیم کردستان خوب است و ما این روابط را بهتر خواهیم کرد.

محمودیان تصریح کرد: هدف از این سفر دیدار با مقامات اقلیم کردستان  در اربیل و سلیمانیه است و ایشان با بافل طالبانی و سایر مقامات سلیمانیه دیدار خواهد کرد، وی افزود که سفر پزشکیان تأثیر خوبی بر همه حوزه‌ها برای ارتقای روابط خواهد گذاشت.

وی در ادامه اضافه کرد: آمدن ایشان به سلیمانیه معنای خاص خود را دارد، این نشان از اهمیت روابط میان دو طرف دارد و ایران خواهان ارتقای روابط با اقلیم کردستان و عراق است، همچنین به دلیل روابط عمیق میان جمهوری اسلامی ایران و مام جلال فقید، رئیس جمهور ایران می‌خواهد به مزار مام جلال برود و به او ادای احترام کند.

کد خبر 2775158

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha