بی توجهی مطبوعات ایران به نخستین سفرپزشکیان به عراق، از تشریفاتی بودن این سفر حکایت دارد

مجاشع التمیمی، پژوهشگر مسائل سیاسی، از بی تفاوتی کامل مطبوعات ایران به سفر مسعود پزشکیان، رئیس جمهوری ایران به عراق خبرداد.

.به گزارش کردپرس، مجاشع التمیمی، پژوهشگر مسائل سیاسی که از شخصیت های نزدیک به جریان صدر در عراق به شمار می رود، در گفتگو با خبرگزاری «بغدادالیوم» گفت: اکثر مطبوعات ایران از پرداختن به سفر رئیس جمهوری ایران به عراق امتناع کردند که این مسئله به دلیل اولویت دادن به مسائل داخلی ایران است، اما به نظر می رسد که اگر اهداف سفر مسعود پزشکیان، رئیس جمهوری ایران به عراق محقق شود، تغییر اولویت های مطبوعات ایران در پوشش اخبار مربوط به این سفر محتمل خواهد بود.

التمیمی این سئوال را مطرح کرد که اگر هدف اصلی سفر رئیس جمهوری ایران به عراق، یعنی دیدار با آیت الله سید علی سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان در نجف محقق شود و به عنوان مثال اگر پزشکیان به ترکیه، عربستان سعودی یا مصر سفر کند، اولویت مطبوعات ایران در این خصوص چه خواهد بود؟

وی افزود: بدون تردید اولویت این مطبوعات پرداختن به این سفرها بدون توجه به نتایج آنها خواهد بود.

این پژوهشگر مسائل سیاسی در پایان، تصریح کرد: سفر پزشکیان به عراق، نخستین سفر خارجی او به عنوان رئیس جمهوری ایران به شمارمی رود، اما بی توجهی مطبوعات ایران به این سفر، موید این است که این سفر پروتکلی است و چیز جدیدی به همراه نخواهد داشت.

کد خبر 2775173

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha