راه آهن تبریز به چشمه ثریا جزو پروژەهای ریلی اولویت دار ایران است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت:‌ پروژه راه آهن تبریز به چشمه ثریا و اتصال آن به قارص ترکیه جزو چهار پروژه ریلی اولویت دار کشور قرار گرفت.

به گزارش کردپرس، حسین گروسی در نشست خبری با جمعی از خبرنگاران گفت:  در دیداری که با مسئولین ارشد کشوری داشتیم پیگیر مطالبه مردم در راستای احداث خط ریلی منطقه آزاد ماکو بودم. مطالعات احداث این خط آهن آغاز شده و نقشه های آن جهت عقد تفاهم نامه و انتخاب پیمانکار آماده شده است.

گروسی با بیان اینکه رقبای مناطق آزاد هر روز بیشتر از دیروز در حال رشد و توسعه هستند تاکید کرد: رشد مناطق آزاد ایران در گرو اجرای قانون این مناطق بر اساس قانون چگونگی اداره مناطق آزاد است که متاسفانه این قانون اجرا نمی شود.

رئیس هیأت مدیره سازمان منطقه ازاد ماکو عدم اجرای ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور در برنامه ششم و ماده ۱۱۲ احکام دائمی در برنامه پنجم و ماده ۲۷ احکام دائمی توسعه کشور را مهمترین مشکل و چالش مناطق آزاد عنوان کرد و گفت: رئیس جمهور به درستی بیان داشت که در کشور، برنامه برای برون رفت از مشکلات وجود دارد و مشکل عمده در عدم اجرای این قوانین است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه طرح جامع منطقه آزاد ماکو نقشه راه برای توسعه این منطقه است بیان کرد: توزیع متوازن امکانات و پروژه ها در بین شهرستان های منطقه در طرح جامع لحاظ شده است.

او از آغاز اجرای چندین مگا پروژه در این منطقه خبر داد و گفت: سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومان شرکت ماهان در گردشگری منطقه، ایجاد شهرک دانش بنیان و زمینه سازی برای فعالیت شرکت های دانش بنیان در این منطقه، احداث دهکده لجستیک در حومه فرودگاه که راه آهن نیز به آن ملحق خواهد شد،  ایجاد قطب چهارم دیتاسنتر کشور در این منطقه و…  اقداماتی مهمی هستند که با اجرای این پروژه ها، چشم انداز روشنی برای آینده این منطقه ترسیم خواهد شد.

کد خبر 2775178

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha