۲۵ شخصیت حوزوی و دانشگاهی کردستان به کنفرانس وحدت اسلامی می روند

معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: سی و هشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی از ۲۴ تا ۳۱ شهریورماه با موضوع "همکاری‌های اسلامی برای دستیابی به ارزش‌های مشترک با تأکید بر مسألۀ فلسطین" و حضور ۲۵ نفر از شخصیتهای حوزوی و دانشگاهی استان برگزار می‌شود.


۲۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۳۲
کد خبر: 85595909
۲۵ شخصیت حوزوی و دانشگاهی از کردستان در کنفرانس وحدت اسلامی حضور ‌می‌یابند
سنندج- ایرنا- معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: سی و هشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی از ۲۴ تا ۳۱ شهریورماه با موضوع "همکاری‌های اسلامی برای دستیابی به ارزش‌های مشترک با تأکید بر مسألۀ فلسطین" و حضور ۲۵ نفر از شخصیتهای حوزوی و دانشگاهی استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا اشرف ایل‌بیگی روز شنبه در نشست خبری اعلام برنامه های هفته وحدت در سنندج شعار امسال هفته وحدت را توجه به موضوع غزه مظلوم اعلام و اظهار کرد: برگزاری همایش وحدت نماد همدلی با حضور ۵۰۰ نفر از علما و روحانیون سراسر استان، برپایی ایستگاه صلواتی در سنندج، حضور مبلغان تبلیغی در برنامه‌های شبکه استانی صدا و سیما در طول هفته وحدت به تناسب نام‌گذاری روزها انجام می شود.

وی افزود: همایش وحدت با حضور روحانیون اهل سنت و تشیع استان در سقز، کارگاه های دانش افزایی و توانمندسازی طلاب و روحانیون، همایش وحدت در مریوان، سرکشی از خانواده روحانیون شهید، تهیه عکس نوشته، چاپ ویژه نامه هفته وحدت، مصاحبه با روحانیون شاخص از برنامه‌های تدوین شده همزمان با هفته وحدت در سطح استان است.

معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر درخواست مردم استان برای دیدار با رهبر معظم انقلاب هم گفت: دیدار با رهبر معظم انقلاب استان یک مطالبه است و آن را می توان منعکس کرد.

ماموستا ایل بیگی ادامه داد: کردستان از نظر پیشینه فقهی و علمی مناطق اهل سنت را راهبری کرده و دارای روحانیون و صاحبنظران ارزشمندی است.

وی تاکید کرد: اگر همه به تعالیم اسلام عمل کنند، دنیای بشریت به دنیای آرمانی رسیده و ناکامی و ظلم و تبعیض از بین می‌رود.

معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور تمام مرارتهای امروز جهان را ناشی از خودکامگی حکام طالم برشمرد و یادآور شد: اسلام دینی است که همه انسانها را برابر می‌داند و این نعنت بزرگی است که در هفته وحدت باید بیشتر به آن پرداخت.

ماموستا ایل بیگی اضافه کرد: در کشورهای عربی به ویژه خاورمیانه با ظهور نحله های تندروی بنیادهای مذهبی، آداب استقبال از ماه ربیع کمرنگ شده است.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی همه ساله در این روزها با برگزاری ویژه‌برنامه‌هایی هفته وحدت را گرامی می دارد، افزود: این برنامه ها در کردستان هم به صورت ویژه برگزار می شود.

معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با بیان اینکه جامعه اهل سنت کشور مدیریت وحدت دارد، از آموزش و پرورش خواست زمینه حضور طللب و روحانیون را در مدارس فراهم کند؛ چرا که در بیشتر مدارس نماز جماعت اقامه نمی‌شود.

ماموستا ایل بیگی به جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه نیز اشاره کرد و گفت: چنین قساوت و بی رحمی در تاریخ جهان کم سابقه است و این وظیفه، رسالت و مسوولیت بزرگ مسلمانان و رسانه‌های گروهی است تا با دفاع از حقوق مظلومان مدیریت اذهان را بر عهده بگیرند

کد خبر 2775244

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha