خطری که اکنون کوبانی را تهدید می‌کند کمتر از خطر حملات داعش در سال ۲۰۱۴ نیست

سرویس سوریه - «احمد خوجه» عضو مجلس عمومی PYD در سالگرد آغاز حملات داعش علیه کانتون کوبانی اعلام کرد که خطری که اکنون کوبانی را تهدید می‌کند کمتر از خطر حملات داعش در سال ۲۰۱۴ نیست.

به گزارش کردپرس، «احمد خوجه» عضو مجلس عمومی حزب اتحاد دموکراتیک(PYD) در مصاحبه‌ای به مناسبت سالگرد آغاز حملات داعش علیه کانتون کوبانی اعلام کرد که خطری که اکنون کوبانی را تهدید می‌کند کمتر از خطر حملات داعش در سال ۲۰۱۴ نیست.

به نوشته آژانس خبری هاوار، تاریخ ۱۵ سپتامبر سالگرد آغاز حمله هسته‌های داعش به کانتون کوبانی در سال ۲۰۱۴ است. نبرد کوبانی که ماه‌ها به طول انجامید، نقشه منطقه شمال و شرق سوریه را دوباره ترسیم کرد.

«احمد خوجه» عضو مجلس عمومی حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) در رابطه با حملات داعش در سال ۲۰۴ اظهار داشت: «خطر مرحله‌ای که اکنون کوبانی در آن قرار دارد از مرحله‌ای که کوبانی در حمله داعش تجربه کرد کمتر نیست.»

خوجه ادامه داد: «حمله‌ای که دولت ترکیه علیه جنبش آزادی‌بخش کرد در کردستان عراق انجام می‌دهد با حملات قبلی این دولت تفاوتی ندارد و همانند حمله‌ای که ۱۰ سال پیش به کوبانی انجام شد با هدف نسل‌کشی کردها است.»

خوجه در ادامه سخنان خود افزود: «مردم در سال ۲۰۱۴ با اتحاد و حمایت خود از کوبانی قدرت خود را نشان دادند و ثابت کردند که نسل کشی کردها ممکن نیست.»

احمد خوجه در پایان سخنان خود گفت: «رهایی مردم از حملات ترکیه مشروط به سطح مبارزه‌ای است که در کردستان و خارج از آن با روحیه مقاومت کوبانی ارائه می‌شود، باید به میدان رفت و از این مبارزه حمایت کرد، مردم در اروپا باید بر نهادهای قانونی و رسمی فشار بیاورند تا حملات علیه کردها متوقف شود.»

کد خبر 2775246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha